• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas i Torrevieja-området

F

F.d. 11368

Guest
hej
Vi har nyligen beslutat oss för att stanna i Spanien. Gasen har nu tagit slut och vi står nu med två tomma behållare, en tysk och en svensk. Vi har inte hittat något ställe där man kan fylla eller byta ut gasflaskorna. Finns det någon som vet något om detta och som kan ge oss ett råd?
Eva och Torsten

F

F.d. 30142

Guest
Sv: Gas i Torrevieja-området

Hej Eva & Torsten.
Ni kan använda den Butangas som säljs av Repsol. Men ni behöver en annan reducerventll ( Finns att köpa på Carerfour )och slangdimeten är 9 mm ,men det utgör inget problem sätt på två slangklämmor så får ni tätt.
Jag har använt Butangasen i Spanien i husbilen, det är något lägre värmevärde men det fungerar tillfredställande.
Hälsn.
Karl-erik/Kerstin

F

F.d. 11368

Guest

hej
Tack för svaret.
Kan man byta in en tysk behållare mot en inhemsk? Eller kan man fylla den med butan?
Vänligen
Torsten och Eva, Orihuela Costa

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Trådskaparen verkar ha adress i Spanien , då går du till en gasförsäljare t.ex resol butik och fyller i en del papper. Sedan så hämtar man ut en fylld flaska. Och betalar ca 500 kr.Denna flaska kan sedan när den är tom bytas på en bensinmack för ca 150 kr gången.

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022

Numera behövs inga papper för att köpa en Repsolflaska. Vi köpte en till flaska i vintras av en gasdistributionsbil i Torre del Mar. Kostade lite drygt 30€ om jag minns rätt.
/Ingemar

Toppen