• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmins Mapsource

F

F.d. 4454

Guest
Som nybliven ägare av Garmin nüvi 660 vill jag ju så klart ladda den med både färdiga POI-filer och egna filer. Efter att ha läst olika inlägg här på forumet så har jag förstått att det finns ett program som heter Mapsource för Garmin. Men var hittar jag det (och kan ladda ner det)? Jag har sökt både på Garmins egen sajt och via Google men hittar inget. Tacksam om någon som kan hjälpa mig med en länk till var jag kan hitta programet.

GOD JUL önskar en blivande medlem (fr o m nästa år).
:santa1:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Garmins Mapsource

Kan inte så mycket om Garmin men har för mig att det är Mapsource som har gjort kartorna dom har i sina navigatorer.
POI's eller IP (intressepunkter) som det kallas på svenska finns lite varstans att ladda ner. Ställplatser finns här på HBK-sidan.
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Garmins Mapsource

Tack för länktipset (som jag redan hade hittat), men den är bara för uppdatering av programmet och det är själva "grundprogrammet" som jag behöver först, och det kan jag tyvärr inte hitta.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Garmins Mapsource

"Grundprogrammet" i Mapsouce medföljer den första kartprogramvaran man köper och med det kör man kartprogrammen i PC:n. Har man inte tidigare Mapsource i datorn kan man inte ladda in en nyare version.

Programmet använder man för att planera färdvägar, lägga in egna waypoint, ladda ner delar av kartan i GPS:erna etc.

Själva kartan görs av Navtec.
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Garmins Mapsource

Tack för alla tips. Jag ska kika lite på det hela.
 
Toppen