• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin zumo 660

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025
Hej!
Jag ska ut och åka motorcykel i mitten av Maj. Jag har en Garmin zumo 660 och jag vill lagra 23 rutter från Mapsource. Gps:en tillåter bara 20 rutter. Hur gör jag? Det finns 1 st. 4 GB minneskort i GPS:en.

Hälsningar

Senast ändrad:

birger larsson

HBK Medlem
Kommun
Vikingstad
HBK-Nr
9267
Medlemskap
2025
Sv: Garmin zumo 660

Jag kör också kombinationen GS/Zumo660.
Gör så här:

1 Rensa bort onödiga filer i Zumon.
2 Vid installation av kartor - lägg en liten del, (ex norden) i Zumon - och resten på minneskortet.
3 Gå in på Svenska BMW MC Klubben • Index och sök till ex. på "minneskort". Där finns mycket att hämta.
Birger.

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Hej!
Jag är medlem i BMW MC klubben och jag har sökt info på klubbens forum. Fortfarande är det så att GPS:en inte kan lagra mer än 20 rutter. För att slippa släpa med sig en dator undrar jag om det finns något sätt att komma runt detta.

Hälsningar

birger larsson

HBK Medlem
Kommun
Vikingstad
HBK-Nr
9267
Medlemskap
2025

Jag har c:a 40 rutter inför sommarens alptur. Inga problem.

Ta upp frågan i BMW-forumet är mitt tips.
Birger.

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Hej!
Problemet löst! Det var inte så svårt om man vet hur man gör. Lagra rutterna på minneskortet, importera 20 rutter, sedan kan man importera resterande om man raderar tidigare rutter. BMW MC klubbens forum hade lösningen.
Hälsningar

Senast ändrad:
Toppen