• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper sitter löst

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Hej
Jag har problem att min Garmin inte vill sitta still när det blir lite ojämnt på vägen. Den vrider sig på kulfästet. Jag använder Brodits fäste.
Någon annan som har samma problem och i så fall, har ni lyckats lösa detta. Det är irriterande när man får sitta och justera till apparaten för att se ordentligt
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Hej
Jag har problem att min Garmin inte vill sitta still när det blir lite ojämnt på vägen. Den vrider sig på kulfästet. Jag använder Brodits fäste.
Någon annan som har samma problem och i så fall, har ni lyckats lösa detta. Det är irriterande när man får sitta och justera till apparaten för att se ordentligt
Släng inte ut den finaGPS’n. Jag hade samma problem för ett par år sedan. Hittade på Swedol en gummilist som passade bra. Se bilder. Nu sitter Garmin fast även när det skumpar lite.
72354D74-0309-4071-8109-FA78F746F651.jpeg 5AF34453-F89E-4636-AF47-D1E2993222C5.jpeg
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Ett fäste som jag använder är Garmin original som jag är mycket nöjd med. Fästet beståra av någon påse med tungt innehåll och fyra armar med antiglidunderlag under. Det fästet står hur stadigt som helst och kan flyttas hur som helst på instrumenbrädan uta att behöva skruvas. Fästet finns bl.a på Media Markt art.nr. 1068336
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Enligt hemsidan passar denna endast till Nüvi-modellerna, inte Camper!
Jag gissar att hemsidan inte är uppdaterad. Jag använder fästet till min camper 770 och det passar perfekt. Jag tror att fästet passar till alla Garmin med kulfäste. Ta med GPS,en till butiken och prova.
 
Toppen