• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper 890 kjører Android operativsystem Husbilsklubbens POI fil fungerer ikke.

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Jeg har en Garmin Camper 890. Men finner ikke GPI filen når jeg kopierer den inn på GPS på samme måten som jeg gjorde med Camper 760. GPS starter opp på normal måte, men når jeg trykker på "Kart" , eller "Hvor skal du" så går det en liten stund, med melding "Vent Litt" (tror jeg det var), før den er tilbake til startskjerm. Om jeg sletter HBK POI filen og restarter GPS, så virker den som normalt igjen..
Det spesielle med 890 og 1090 er at de kjører Android i bunn. POI mappen finnes under \Garmin\POI.
Jeg prøvde Garmin POI Loader med en CamperContact CSV fil. Den kunne jeg legge inn uten noen problemer. CamperContact finnes dog på GPS som default. Archies POI fant jeg ikke igjen selv om den ble lagt inn med POI Loader. Finnes HBK sin POI fil som CSV ? Evt. Har noen fått HBK sin POI fil til å virke med Camper 890 ?
Jeg såg at det var en annen som hadde samme problem, men det var fra MAC. Jeg bruker Windows.
Tror problemet kan være feil "attributter" på filen som koperes inn.. Har ikke fått tid til å se så mye på den enda..
Skal prøve å legge den inn via SD kort..
 

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Glemte å nevne.. Camper 890 og 1090 kjører Here kartdatabase.. Om det kan ha innvirkning..
Prøvde å kopiere POI filen over til minneskort. Full restart av GPS, men den fant ikke filen.
Kunne i filutforsker på GPS se den. Prøvde å klikke på den, men GPS gjenkjenner ikke filen..
 
Senast ändrad:

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Brukte GPX filen, og la den inn med POI Loader. Etter restart av GPS tok det ganske lang tid, men etterhvert så kunne det se ut som den virket som normalt. Fant ikke HBK i menyen. Måtte trykke "Legg til Snarvei" . Der fant jeg "Egendefinerte POI". La den til. Nå kunne jeg finne HBK sin liste.
Jeg ser at man må gi den god tid etter at man har lagt inn POI filer. Etterpå fungerer den fint..
 

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Ja, jeg hadde fjernet de fra POI mappen. Men etter at jeg hadde importert HBK sin GPX fil så var gpi filen i \Garmin\POI mappen..
Har nå lagt til Archies POI fil også. Den fungerer som den skal.. Den var CSV fil. Både HBK og Archie filene finnes nå som GPI fil i POI mappen..
Men som sagt.. GPS bruker noen minutter etter import av filene. Tror jeg trengte 2 restart også før det virket..
 
Toppen