• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 795, batteri problem

Bitte

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
38617
Medlemskap
2025
Hej har nyligen köpt ny gps enligt rubrik, någon som haft liknande problem ? När vi tar av strömkabeln slocknar enheten helt, när vi sedan sätteri kabeln igen startar den upp men indikerar i övre högra hörnet med ett rött batteri och frågetecken. Problemet är troligen något med batteriet i gps men någon som har någon lösning?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    2,5 MB · Visningar: 7

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Har dimu provat ladda den med sladden med USB kontakt och en vanlig usb laddare till den blir full

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej har nyligen köpt ny gps enligt rubrik, någon som haft liknande problem ? När vi tar av strömkabeln slocknar enheten helt, när vi sedan sätteri kabeln igen startar den upp men indikerar i övre högra hörnet med ett rött batteri och frågetecken. Problemet är troligen något med batteriet i gps men någon som har någon lösning?
Använder ni originalkabeln?

Bitte

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
38617
Medlemskap
2025
Tack för svar, medföljde kabel och cig. Laddare och detta har vi laddat med, vi har även testat med original kabel och USB laddare utan resultat.

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Min garmin 760 är något knepig när det gäller laddning. Ifall jag använder en USB-anslutning måste den ge 3A annars ingen laddning. Cigguttag med standardkabeln fungerar utmärkt.

thou

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
36591
Medlemskap
2025
Måste numera också använda originalkabeln, men används en USB-A kabel går det bara få 40% skärmbelysning vilket är alldeles för svagt. Kan kanske vara samma 3A problem som ovan. Tveksam om batteriet laddar i detta läge. Min teori är att USB-uttaget i gpsen tagit lite stryk under färd då kabeln skakar när man kör i gropar etc. Jag är medveten om att detta fullt ut inte förklarar varför originalkabeln, som är en cigguttagskabeln, fortfarande funkar fint. Vi har en camper 780.

curriepm

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30759
Medlemskap
2025
Hej, den ikonen får du när batteriet havererat helt alternativt inte är kopplat rätt. Har du en ny apparat och har kvitto på det så är det inget problem, kontakta först butiken där du köpt den. Är det garanti skall du absolut inte börja skruva på den själv, då faller garantin.
Alternativt kan du kontakta Garmin Support, men beroende på var du köpt det så kan det ta längre tid att få lagat utbytt apparaten genom dom.

Toppen