• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 760 död

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Min Garmin 760 camper dog plötsligt. Jag funderar på om det är 12v adapter som är trasig, undrar fungerar vilken mobil laddare som helst med samma kontakt? Eller har Garmin special?
Den gröna dioden på laddaren lyser. Inte ett liv i GPSen.
Mvh
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det följde väl med en USB-sladd att ansluta enheten till dator? Den sladden kan du använda för att strömförsörja 760:an från en vanlig USB laddare.
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
836
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Se till att du har ström till enheten, sen håller du in startknappen minst en minut, då görs en återställning/omstart. Sen går den förhoppningsvis igång, kontrollera ev uppdateringar efter detta.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Just den här jag inte koll på var den är. Men jag har andra med rätt kontakt till gamla mobiler, antar att det inte är någon skillnad på dem och Garmin's?
Det finns två snarlika små USB-kontakter. Och Garmin har använt båda, på olika modeller. Jag har en 770, och på den är det den lite äldre och robustare. Du får väl jämföra kontakten du pluggar i från 12V i din 760 med de kontakter du har tillgängligt. Är det fysiskt samma storlek och yttre form så blir det rätt.
 

Qcomfort52

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
19268
Medlemskap
2024
Min Garmin har också lagt av läste på nätet att garmin hade problem med deras programvara efter kappning
 
Senast ändrad:

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Testade igen, nu fungerar den!!
Det räckte med att den självurladdade till tomt batteri.
 
Toppen