• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 3790

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025
Jag har följande problem. När jag skall söka på koordinater så händer följande.
Jag kan lägga in den Nordliga koordinaten, det är OK. Men så händer något när jag skall lägga in den Västliga. Den ändrar själv från Västlig till Östlig när jag trycker på "Visa på kartan". Detta är väldigt irriterande då jag skall knappa in en stellplatz i Spanien och hamnar i medelhavet. Har någon en lösning på mitt problem utan att skratta ihjäl sig åt min dumhet.
Delteff ;)

B

Byggare Bob

Guest
Sv: Garmin 3790

Normalt på våra breddgrader brukar det vara Norr och Öst-koordinaterna som skall läggas in.
Vilka koordinater är det du försöker lägga in?

Senast redigerad av en moderator:

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Det är ju så att Öst koordinaterna räknas öster om Greenwich. Och naturligvis väst på andra sidan om Greenwich
Då jag "bongar" in väst ändrar den j....a Garmin till Öst i inmatningssystemet. Och så hamnar jag i medelhavet som på beställning.
Jag får ett tuppjuck som den håller på.
Delteff :rolleyes:

Senast ändrad:
B

Byggare Bob

Guest

Det är ju så att Öst koordinaterna räknas öster om Greenwich. Och naturligvis väst på andra sidan om Greenwich
Då jag "bongar" in väst ändrar den j....a Garmin till Öst i inmatningssystemet. Och så hamnar jag i medelhavet som på beställning.
Jag får ett tuppjuck som den håller på.
Delteff :rolleyes:
Vilka koordinater gäller det?
Låt mig kolla på min navigator som är en Snooper.

B

Byggare Bob

Guest

Försök med N 42 00 12,0
W 04 32 03,7

Det är Pallencia i Spanien
Delteff :confused:
Med koordinaterna W 4 32 3.7" och N 42 0´11.9" hamnar jag på Avenida Juan Ponce de Léon mellan Avenida de Castilla och Paseo Marcelo durán.
Stämmer det?

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Jag hamnar i medelhavet med den. pga av att den inte godtar att jag "bongar" in väst utan tar öst.Om det är något tok med min Garmin låter jag vara osagt.
Dvs mitt problem kvarstår. Min Garmin ändrar väst till öst. Och varför? Har jag något inställn ingsfel eller vad gör jag tokigt?

B

Byggare Bob

Guest

Jag hamnar i medelhavet med den. pga av att den inte godtar att jag "bongar" in väst utan tar öst.Om det är något tok med min Garmin låter jag vara osagt.
Dvs mitt problem kvarstår. Min Garmin ändrar väst till öst. Och varför? Har jag något inställn ingsfel eller vad gör jag tokigt?
Det finns en ACSI-camping som heter Camping Cubillas vid A-62 i Vegalatorre, Cubillas de santa Marta, Valladolid. Prova om den finns med på din navigtor, lägg i så fall in den.

kent .

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
3428
Medlemskap
2025

Vi upptäckte samma problem och kontaktade ElGiganten där vi köpt den som i sin tur kontaktade Sv Garmin och fick rådet att ändra till American English under rubriken språk (Text language). Svenska Garmin hade ej upptäckt felet och lovade en uppdatering under hösten. V-kordinater fungerar bra på denna sida efter ändringen. Prova med det. Lycka till!!!

Toppen