• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garantitider

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
I väldigt många trådar talas det om att få felaktigheter och problem åtgärdade under garantiden. För oss som snart ska till och köpa en husbil så är det intressant att veta hur långa garantitider det i allmänhet är då det gäller husbilar. Är garantierna också kopplade till hur långt man kört?
V-backen :rolleyes:
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: Garantitider

Hej! Det är 2 år på bilen och bodelen sade dom åt mig när jag köpte min Husbil i Augusti-08 men när jag kontaktade Ford här i Sverige så fick jag uppgift om att garantiden upphör Oktober 09. Garantiden började när bilen kördes till Karossfabriken i Tyskland.Jag kontaktade firman här i Sverige där jag köpt bilen och upplyste dom om det här, dom skulle åtgärda saken, dom godkände att det var en miss från deras sida att dom glömt att kontakta Ford, garantiden skulle ändras till det datum som bilen blev inregistrerad i Sverige.Men nyligen när jag kollade med Ford så var det ingen förändring på garantitiden. Så var uppmärksam på bilgarantiden när du köper bilen.
Mvh Frank
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Garantitider

Garanti tiden är olika..
det är ju inte alltid man köper ny husbil..
Så för en beg. husbil är det 1 År
i allafall på Östgöta camping Mantorp.

country
 
Toppen