• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garanti.

F

F.d. 4853

Guest
Vi köpte en ny husbil 11-08, nu har vi garantier i 2år.,trodde vi. I dagarna borjade jag gå igenom all papper på bilen, fann då ett papper från husbilsförsäljaren där det står att garantien utgår månad 11 09, på hela bilen. Jag tog kontalt med Ford för att höra om det var ett eller två år, det var två år. Hur kan då min garanti utgå 12- 09. Jag fick en förklaring på detta, vår bil blev köpt av en påbyggare i Tyskland, det gjordes 12-07, då började garantitiden att rulla. Husbilsförsäljaren upplyste inte om detta. Är det någon som vet om detta är lika med Fiat och Renault.
Kurt Engström

S

suneAl

Guest
Sv: Garanti.

Hej Kurt

Det är nog lika hos alla.

Det är Bildelen Du pratar om.

Vad är garantin på Bodelen ?

Häls 571

:mcride::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::spinny::spinny::spinny::spinny:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Min FIAT DUCATO 2008 där gäller garantin i två år från första registreringen.
( Bildelens garanti , den gratis assistansförsäkringen gäller samma tid. )

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024

Har hørt om det samme på norske ford chassis.

Hos Fiat er det enkelt. På side 1 i servicehefte skal bobilhandler som selger den ny fylle inn dato, sted osv samt stemple med sitt firmastempel, og en gjenpart av garantikortet til Fiat stiftes inn i servicehefte på side 1 med dato og kvittering. Dette er alltid garanti start.

Så om en påbygger har en overligger med Fiat chassis som er 12 mnd gammel og usolgt, vil alltid kunden være sikret 24 mnd fabrikk garanti pga dette systemet.

:mh:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

PÅ Eura gäller all garanti från när man hämtar ut bilen. Garantiboken på bildelen skickas då från fabriken till kund med köpedatumet.

Toppen