Sv: Garanti
Fiat har også ett innrapporterings system for nybil garanti start, som bobil forhandlere ute i felt kan ødelegge ved å ikke gjøre jobben sin.
Når ett chassis blir levert fra produsent til påbygger, blir det loggført i chassis dokumentene. Om forhandler glemmer å innsende sin avtalte rapportering ved nybil salg, så vil chassis produsentens ferdig dato, være garanti gjeldende som garanti start...... Og slike unødige og trøblete feil kan oppstå.
Ser i det noe svake bladet "Husbilen test nummer 2" så går redaktøren til frontal angrep på dette systemet da han leiet en McLouis, fikk problemer, og skylder på Fiat og frikjenner nybilselger og utleier 100%, men vitterligen er det nybil selgeren(utleier) hos bobil firma som er problemet, siden vedkommende ikke gjorde jobben sin ihht de avtalte rutiner med chassis produsenten. Dette er leverings kvalitet, og kvalitets sikring han som forhandler bør ha rutiner for å utføre som profesjonell. Og kunden er taperen.
Om innrapportering ikke skjer til chassis påbygger på medfølgende -verdi dokument-, så gjelder garanti fra chassis var ferdigstilt hos ford, fiat eller andre med ett slikt system. Veldig enkelt og veldig greit, så lenge forhandler er seriøs.
Er noen usikre på egen bil angående nybil garanti, det skal normalt framgå i på en av de første sider i serviceboken, usikker allikevel?, ta en telefon til ditt chassis servicepunkt.
mvh
Rusken