• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garage inredning,så blev det

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Har nu fått tummarna loss o fixat till hur jag skulle fästa lastöglorna i bakre väggen i garaget. Det blev en 12mm skiva som jag sågade till o fäste med vinkeljärn ner i den befintliga skenan som ligger mellan vägg o golv,överkanten blev det vinkeljärn o upp i skenan som utgör sängbotten. Nu har det blivit ett helt bakstycke som man kan fästa lastöglor utan att vara bekymrad. Blev mycket nöjd med detta o tackar för tipsen jag fått här på klubben. Här kommer ett par bilder/Staffan
 

Bilagor

  • IMG_0168.JPG
    IMG_0168.JPG
    1,8 MB · Visningar: 169
  • IMG_0174.JPG
    IMG_0174.JPG
    2,1 MB · Visningar: 140

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Garage inredning,så blev det

Förlåt, men vad händer vid en kraftig inbromsning. Vad händer då med prylarna på och mot den bakre väggen. Jag skulle nog ha byggt från höger till vänster i garaget.
Bara en stilla fundering. Annars ser det väldigt snyggt ut.
V-backen :rolleyes:
 

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Garage inredning,så blev det

Snyggt och prydligt,inga problem vid en inbromsning med dom lätta grejerna.
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Garage inredning,så blev det

Förlåt, men vad händer vid en kraftig inbromsning. Vad händer då med prylarna på och mot den bakre väggen. Jag skulle nog ha byggt från höger till vänster i garaget.
Bara en stilla fundering. Annars ser det väldigt snyggt ut.
V-backen :rolleyes:
Det är bara bordet ,stolarna+benstöd o en vev som e fastsatt i den skivan. Grill o lådorna sitter i öglor i nedre skenan mellan vägg o golv/Staffan
 
Toppen