• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gammaldans

F

F.d. 55345

Guest
Kvinnan i mitt liv är – i rak motsats till mig – en inbiten gammaldansare. En mycket duktig sådan. Så länge som vi bodde i Göteborg var det inte svårt att hitta danstillfällen. Men nu har vi för ett tag sedan flyttat till Falköpings kommun och här har hon inte lyckats få kontakt med någon som vet något om dylikt. Under sommaren kommer vi ju med husbilen runt till en del ställen, ofta inte alltför långt härifrån, men under den kalla årstiden är det tji.
Vem kan ge oss (henne) tips om gammaldans-evenemang eller -föreningar i vårt närområde?

Georg F.

H

hianders

Guest
Sv: Gammaldans

Som gammal folkdansare rekommenderar jag att ni går in på Folkdansringen.se och se om det finns en evenemangskalender. Dessutom kan ni hitta folkdanslag i ert närområde, sök på distrikt. Det är ju ofta folkdanslag bakom gammeldanskvällar. Jag vet inte om Gammeldansarnas Riksförbund fortfarande existerar men det kan ni kanske googla på.

Inger/fru hianders

PS Gammeldansens Vänner (GDV) finns i alla fall! DS

Senast redigerad av en moderator:
Toppen