• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gammal trevlig film om Södra Vätterbygden!

Svahnarna

HBK Medlem
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2025
Sv: Gammal trevlig film om Södra Vätterbygden!

Tack, vilken härlig film. Visst var bilarna vackrare förr.....

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fantastiskt välgjord film med bra fotokvalitet. Den måste vara gjord efter 1957 då Capitolbussen introducerades.

F

F.d. 52908

Guest

Hej. Oj va fint! Som gammal Huskvarnabo kände man ju igen allt. Jättekul och tack för filmen.
/sören

Krabban 614

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
10959
Medlemskap
2023

Det var trevligt och kul att få en återblick av jönköping. Det mycket som man har glömt.

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Fantastiskt välgjord film med bra fotokvalitet. Den måste vara gjord efter 1957 då Capitolbussen introducerades.

Känner också igen dessa platser, fin film.
Men snarare före 1957 då bilarna körde på "fel" sida, Capitol bussarna kom nog redan på mitten av 50 talet.

Ha de Lars

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Högertrafiken infördes 1967!
Capitolbussen kom till Uddevalla 1957, kanske något tidigare till Jönköping. Den tillverkades till 1964.

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Capitolbussen kom till Uddevalla 1957, kanske något tidigare till Jönköping. Den tillverkades till 1964.

Rätt av dig, fel av mig med minst 10 år:oops:
Finns en kille någon kilometer från mig som har flera renoverade bussar bland annat medverkat i änglagårds filmerna och kör rundturer på sommaren.

Ha de Lars

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Sven i backen bygger Motell Vätterleden 1961 - YouTube
Sven i backen - YouTube

Sedan har vi ju endel om Sven i Backen, kanske många känner igen honom som mackägare i Gisebo gamla riksettan. Min farbrors son har ex visningar om detta emellanåt. Både min far o farbror jobbade där. Filmen visar när Vätterleden kom till. Googla gärna på Sven i Backen. Min farfar/Susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 9344

Guest

Rätt Knarrevik närmare bestämt den 3 september 1967 en dag jag inte glömmer. Dagen H.

Toppen