• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gammal radio

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Gammal radio

Japp men bara på gamla transistor radio denna lär vara en av dom f¤rsta fick den av en kund i Svanesund för 25 år sedan.

Bilagor

• CIMG0751.JPG
    CIMG0751.JPG
    1,6 MB · Visningar: 4
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Gammal radio

En dröm som gick i uppfyllelse 1956 var inköpet av en "reseradio".
Tanken var att jag skulle kunna lyssna på musik under tiden jag åkte moppe till jobbet.
Men antingen så väsnades moppen för mycket eller så var det för lite "kräm" i radion för att det hela skulle funka.

Dessutom så var det ingen transitorradio utan en rörbestyckad mottagare som drog enormt med batterier som gjorde att valet mellan reseradio och andra intressen som började göra sig gällande i 15-årsåldern gjorde valet ganska enkelt mellan dessa. (även om det hade varit roligt att kobinera de båda):)

Som kuriosa kommer jag ihåg att radion kostade några kronor över 80:- och veckolönen var 86:- kronor. En tuff prioritering för en 15-åring.

Toppen