Sv: Galaxi tab 10.1
Det beror lite på var du har dem...
Dessutom så finns det flera appar för att läsa böcker. En följer med, ebook, men den tycker jag är ganska begränsad, så jag använder Moon Reader istället.
Jag lägger mest in böcker som jag har på datorn hemma, så jag beskriver det sättet här.
* Anslut Taben till datorn.
* När du får frågan vad du vill göra med den anslutna enheten, väljer du "Utforska filer".
* Nu får du en ny enhet i utforskaren som heter P7500 eller liknande. Öppna trädet i vänsterramen. Du måste dock vara inloggad på taben för att se filträdet...
* Nu går du till den mapp på datorn där du har dina eböcker. Kopiera dem du vill ha in
* Gå till tabens träd och i detta har du någon mapp som heter "books" eller "ebooks", öppna den och klistra in dem där.
* Nu öppnar du Moon Reader på taben och i lokala filer så letar du upp mappen du lade böckerna i.
* Antingen så använder du "lokala filer" läget för att titta efter böckerna, eller så importerar du dem alla till Moon reader, det gör att du kan sortera dem på författare mm.
För att importera dem, så klickar du på ikonen nära mitten med tre streck, Det ger en inställningsmeny: Välj "Mer" och "Importera böcker".
Troligen står det "/mnt/sdcard" i fältet. Då söker den genom hela disken. Ta bara OK ett par gånger och alla nytillagda böcker finns i biblioteket.
Moon reader har massor av inställningsmöjligheter och jag är inte så förtjust i grundinställningarna, men om så önskas kan jag skriva en guide om det i ett annat inlägg....
//Stefan
PS, Döp gärna om tråden till "Galaxy tab 10.1 och eBöcker" så underlättar det sökning mm.