• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

g.p.s.

T

Teddi

Guest
hejsan alla,,efter en eftermiddagsrunda med min livskamrat runt våran ställplats #smarholmen# prata ja med en bil från löddeköpinge,,en medlem,,

jättekul,,deras första besök,,,men absolut inte de sista,, dom undra om övernattning,,inga problem,, ville också titta på sälar,,då skulle dom åka till ställplats#råö#,,ja tror att där finns den största kolonin på västkusten,,

själv ser ja varje dag sälar i bassås som tillhör naturreservat#svängehalla#,

hur som helst är de viktigt att rätt positioner kommer på plats,,

i våras hade ja knappat in #hornborgasjön# via husvagn-husbil tidning,,

hamna 7 mil fel,,uppe på bergslagen i närheten av #råbäcks hamn#,,men fick då tips av en i närheten till denna fantastiska plats,,så de gäller o bjussa på sej,,brukar alltid sluta med en positiv överraskning,,

så,,positioner stämmer väldigt bra på detta forum,,i annat fall hjälper vi alla till att korrigera detta på plats,,ha de ,,teddi,,

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: g.p.s.

Teddi,
är du kvar där imorgon så tar vi en sväng dit?
//W

Thomas

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024

Hej nu förstår jag inte Ställplats Råö var kan man stå där?
Jag åkte dit men vart jag än körde så är det nerfällda bommar, hur kommer man ut till havet där?

T

Teddi

Guest

Hej nu förstår jag inte Ställplats Råö var kan man stå där?
Jag åkte dit men vart jag än körde så är det nerfällda bommar, hur kommer man ut till havet där?

hej thomas,,du ställer dej på den breda vägen,,sen går du till höger vid grinden,,finns en tavla att titta på,,följ denna väg en bit så får du se p.g. gyllenhammars kronhjortar,,fortsätt så kommer du ganska snabbt ner till #svängehalla naturreservat#,

mycke vackert,,har du tur,,många sälar,,bl,annat en albinosäl vit med röda ögon,,ta med dej en pilsner,,sen sätter du dej o njuter i den vackraste natur som ja tycker,,o samtidigt med detta tar du ett dopp i havet,,bry dej inte om badböxer:D sen när du kommer tillbaka till din husbil så e du enhelt annan människa:D

lycka till,,teddi,,

T

Teddi

Guest

Teddi,
är du kvar där imorgon så tar vi en sväng dit?
//W

herregud kompis,,ja missa ditt inlägg,,ja vet inte riktigt var nånstans du menar??
tänker du på smarholmen? ska vi inte ta de ihop med andra medlemmar? eller va tycker du???

lite pilsner kanske en burk surströmming:D eller så kan ja fixa havskräftor till ett bra pris om vi e en del som handlar,,

förslag???teddi,,såna här stora bokstäver vill ja inte ha,,va beror de på??

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

herregud kompis,,ja missa ditt inlägg,,ja vet inte riktigt var nånstans du menar??
tänker du på smarholmen? ska vi inte ta de ihop med andra medlemmar? eller va tycker du???

lite pilsner kanske en burk surströmming:D eller så kan ja fixa havskräftor till ett bra pris om vi e en del som handlar,,

förslag???teddi,,såna här stora bokstäver vill ja inte ha,,va beror de på??

Ja, jag menar Smarholmen. Måste bara handla lite först på förmiddagen, sedan drar vi.
Jo kräftor låter fint, men surströmming med rätt tillbehör duger också. Men inte för hustrun. Hon är lite kräsen.
:)
//W

T

Teddi

Guest

Kräftor! Det låter gött!

hej annett,,kräftor fixa ja förr ute på hyppeln i göteborgs norra skärgård,,ja va alltid ute o hämta en hel släpkärra full,,de e nåra år sen,,men om de finns ett intresse här på klubben för detta så kan ja kolla läget?? har ingen aning om dom gamle fiskarna e i livet idag,,

men hör av er,,,

för övrigt så har hyppeln en ställplats,,bland dom dyraste i göteborg,,man måste ju ta två färjor för att ta sej dit,,annars en vacker skärgård,,

teddi

har ock en kontakt i lerkil..

T

Teddi

Guest

Ja, jag menar Smarholmen. Måste bara handla lite först på förmiddagen, sedan drar vi.
Jo kräftor låter fint, men surströmming med rätt tillbehör duger också. Men inte för hustrun. Hon är lite kräsen.
//W

hej jerry,,imorron,,??mitt i veckan?ja har inget hemma nu,,måste ha lite planering,,
ja går bara där med teddi på vardagar,,,men e de så du vill åka dit imorgon så kan ja komma o hälsa på??

annars en helg med stort intag o lite vila:D

va tror du jerry??

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Här finns flytande varor så det räcker till dig också om det är det du menar.
Kräftor är sekundärt och bara en anledning till det där andra du vet.
Det vore trevligt att träffas.
//W

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Är det bra väder kanske vi kommer ner i morn em, jag jag jobbar ju nu, men i så fall vi tar med en personbil också så kan jag åka till jobbet på morgonen. För min del e kräftorna viktigare än drycken :)

T

Teddi

Guest

Här finns flytande varor så det räcker till dig också om det är det du menar.
Kräftor är sekundärt och bara en anledning till det där andra du vet.
Det vore trevligt att träffas.
//W

ja kommer ,,men de e en vanlig vardag,,frugan har en månad kvar på sitt livstidskontrakt,,efter de är de 36timmar på ett dygn,,

eller en halvtimme:)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vädret är ju toppen, har jobbat undan rätt mycke nu på fm, så jag kan flexa ut lite tidigare från jobbet o packa husbilen, ses där senare i em

/Ludde

Toppen