• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göra rent framstolarna

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Ytterst tillfredsställande att titta på, men mer information behövs för att jag ska få samma tillfredsställelse på egen hand.

Pålle
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Alltid lika tillfredsställande när man plockar fram ett verktyg/en maskin som har en lite speciell funktion och det fungerar exakt som det skall.
Det är ju ofta det man drömmer om när man står där i affären och vrider och vänder på kartongen samtidigt som man övertalar sig själv om att man minsann absolut behöver verktyget :D.
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Alltid lika tillfredsställande när man plockar fram ett verktyg/en maskin som har en lite speciell funktion och det fungerar exakt som det skall.
Det är ju ofta det man drömmer om när man står där i affären och vrider och vänder på kartongen samtidigt som man övertalar sig själv om att man minsann absolut behöver verktyget :D.
Det bästa med den här, var att det inte var svårt att få med frugan på den. Brukar annars vara det svåraste. :spinny:
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Vatten, tvättmedel ????? ...... innan våtdammsugning.
Kan vi få se hela filmen? :)
Det är inget att se. Först blöter man tyget lätt, så att det drar åt sig rengöringsmedlet lättare. Sedan sprayar man på rengöringsmedellösning. Jag använder vanlig allrengöring, gärna att som löddrar, en lösning på ca 10%. Sedan skrubbar jag med en rotborste och låter det dra i fem min. Resten ser ni på filmen.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Förstår inte vad som är så sensationellt med att dammsuga ett säte så att förfarandet måste förevigas med en videofilm.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Kanske inte sensationellt men det är en skön känsla att se skiten lämna det som man försöker göra rent.
Man skrubbar och gnider lite sen ser man resultatet direkt precis just när munstycket passerar över. Extra hög mysfaktor blir det också om det blir som ett tydligt spår efter munstycket liknande det efter ismaskinen som kör av hockeyrinken.
Märks det att jag också har en våtdammsugare ?:wideeyed:
 
Toppen