• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Går det åka skridskor på Götakanal nu??

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025
Vi tänkte fara till Töreboda eller Lyrestad. Så vi undrar om det är nån som vet om det går att åka skridskor på Götakanal eller är det för mycket snö?
Skulle vara rätt härligt att testa att åka på kanalen.

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025
Sv: Går det åka skridskor på Götakanal nu??

Är det ingen som bor i närheten av Götakanal som tagit en promenad o sett hur isen är på kanalen?
Snälla snälla

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Jodå jag bor vid Göta Kanal och går dagligen en promenad med hunden längs den. Men från Berg till Heda slussar har dom tappat ut vattnet så där går inte åka skridskor. Bortom Heda slussar mot Ljungsbro är vattnet kvar men isen är snöbelagd så där går inte heller åka.
Av din fråga förstod jag att det var Västgötasidan du var intresserad av och där har jag ingen aning om hur isen ser ut!
// Göte J

Lasse/Eva

FD HBK Medlem
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
7012
Medlemskap
2021

Hej!

Vi bor nära Sjötorp, så vi åkte ner och tittade. Mellan 5:e och 8:slussen har de tappat ur vattnet för att jobba med portarna. Från 8:e till Lyrestad går det att åka skidor, inte skridskor. På Vänern är jättefint att åka skidor just nu (men inte skridskor). Det är mycket folk ute o pimplar abborre.

Vi har hört att de åker skridskor på Vättern och det ska vara fin is.:yes:

Toppen