• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gävlebocken

H

hianders

Guest
Sv: gävlebocken

Jag tror t o m det finns vadslagning om detta när den brinner ner/upp. Det är lite kul att gå in på Gävlebocken historia och läsa.

Inger

F

F.d. 52945

Guest

Jag förstår inte varför man har kvar en sådan här misslyckad "tradition" förutom att det kostar kommuninnevånarna en massa pengar som bokstavligt talat går upp i rök så är det kanske en tidsfråga innan någon blir ordentligt skadad...

//Pilot:confused:

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Kostnaden för julbocken är väl i det närmaste försumbar i jämförelse med den gratis-PR Gävle har fått. Julbocken är väl en av få saker man förknippar med Gävle (Ursäkta Brynäs) och jag tror det skulle bli ett ramaskri om man tog bort den traditionen. Lite konstigt beteende man har, man vill så gärna att bocken skall överleva julen men ändå väntar man att få höra på nyheterna om den överlevt natten.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Jag förstår inte varför man har kvar en sådan här misslyckad "tradition" förutom att det kostar kommuninnevånarna en massa pengar som bokstavligt talat går upp i rök så är det kanske en tidsfråga innan någon blir ordentligt skadad...

//Pilot:confused:

Om jag inte har fel är det köpmännen i Gävle som bekostar bocken och inte komuninnevånarna.

Och det där hockeylaget har bara vunnit SM 13 gånger, tror bara Djurgården vunnit fler. :D:D

Ikväll får vi nog på nöten av SAIK :((( :p:

/Brynäsarn

Senast ändrad:
H

hianders

Guest

Ingen aning. Har bara läst att det förekommer. Googla på det.

Inger

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Denna årliga julbock som brinner upp (eller ner) måste vara en av de smartaste reklamjippona någonsin. Kostnaden för den kan inte var speciellt stor efter att själva stålskelettet en gång är framtaget. Men den skapar rubriker i hela Sverige.

Vem skulle ha hört talas om Gävle annars, förutom om järnvägsmuseet? Och det museet tror jag knappast tillför Gävle så mucket.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Denna årliga julbock som brinner upp (eller ner) måste vara en av de smartaste reklamjippona någonsin. Kostnaden för den kan inte var speciellt stor efter att själva stålskelettet en gång är framtaget. Men den skapar rubriker i hela Sverige.

Vem skulle ha hört talas om Gävle annars, förutom om järnvägsmuseet? Och det museet tror jag knappast tillför Gävle så mucket.

Vart ligger byn Ystad?:D;)

heralue

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9682
Medlemskap
2025

Det finns bra sätt att hindra folk från att vara där de inte ska vara......

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    42,5 KB · Visningar: 214
Toppen