• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gävle kanske blir husbilsvänligare

F

F.d. 52920

Guest
Sv: Gävle kanske blir husbilsvänligare

Bra service med gas i det oändliga :)

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025

Blir långt att ta sig till centrum, ett tips är grusparkeringen mellan Strömvallen och Högskolan där skulle det vara perfekt med en ställplats och parken Boulongern på andra sidan gavleån, går nog att stå där ändå
Pelle
Inte så stor skillnad, 500 meters diff om man mäter till rådhuset. Men jag håller med om att den grusparkeringen är ett bättre läge. Tyvärr större risk för protester från boende också, det är ju den fiiina stadsdelen det handlar om där...

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Inte så stor skillnad, 500 meters diff om man mäter till rådhuset. Men jag håller med om att den grusparkeringen är ett bättre läge. Tyvärr större risk för protester från boende också, det är ju den fiiina stadsdelen det handlar om där...

Har sett flera husbilar där och inget hört om klagomål, gillar man promenader i parker så är det att föredra, parkerar man och inte campar så är det nog ok då inget förbud finns där och det kostar inget heller, Konserthuset ligger oxå inte långt ifrån om man gillar sånt och därifrån ned under gångtunneln till centrum är det inte mer än 500m med allt vad det innebär ;))

Ps! Gillar man Mackmyra whiskey så finnes byn inte långt ifrån heller med restaurang och alla sorters mackmyra det går att smaka på.

/Pellle

F

F.d. 25203

Guest

Vilken parkering pratar ni om?

60.667450, 17.109790

60.669363, 17.121334

60.671655,17.123308

60.671844,17.1329

Toppen