• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gästhamnen i Uppsala

F

F.d. 55520

Guest
Sv: Gästhamnen i Uppsala

Mitt emot gästhamnen på andra sidan Fyrisån kan man stå p-automat:spinny:

H

hianders

Guest

Skulle aldrig stå där, stinker dynga på bägge sidor om ån, du har ett reningsverk alldeles intill....

Tror att du är lite fel ute nu mikethebikeumea!! Som gammal Uppsala bo vet jag nog vad trådskaparen frågar efter. Det finns en ställplats med p-automater vid gamla tullhuset på östra sidan Fyrisån, mittemot gästhamnan (om det nu kan kallas hamn med gästbåtplatser). Reningsverket ligger längre söderut vid Kungsängen. Finns inget reningsverk i centrala Uppsala. Från ställplatsen (finns i vår lista) är det gångavstånd till slottet, Carolina Rediviva samt centrum.

Inger/fru hianders

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Är i U-a med husbilen då o då, föräldrarna bor där. Vid tullhusets parkering kunde man tidigare stå längs staketet, numera böter. På parkeringsrutorna där ryms bara en mkt kort husbil. På en av rutorna allra längst bort kan en lite längre husbil stå, men man ska ha tur om den är ledig. Verkar som vanliga bilar gillar den platsen också.

Numera finns nya gång/cykelbron över Fyrisån strax bredvid, det gör att det blir betydligt närmare från Studenternas(idrottsplatsen) parkering om man ska till södra delarna av centrum. Många med husbil ställer sig där, så även jag oftast.

Toppen