• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GÖTEBORGARE !

F

F.d. 13113

Guest
Efter att ha varit husägare i glesbygden (Kramfors) med gott om plats för uppställning av vår husbil på vår egen tomt... ska vi nu i år flytta och bli Göteborgare och bosätta oss i en lägenhet i Bergsjön/Gärdsås.

Fråga: hur gör ni som bor i hyreshus i Göteborg, var ställer ni upp husbilen över vintern och ännu större problem (kanske) vart ställer man upp husbilen när man hämtat ut den från vinterförvaringen... (Utanför hyreshuset är givetvis uteslutet som alternativ).
Man är ju (tyvärr) inte på semesterresa hela sommaren...

Ni som har tips, både om vinterförvaring i Göteborg (eller dess närhet) och tips om var vi kan ställa upp bilen sommartid (när vi inte är ute och reser) skriv era tips här i tråden, ta gärna med tel nr till uppställningsplatser, priser mm

Frågan handlar alltså inte om camping utan mer om förvaring...

Christer (janotto)

Senast redigerad av en moderator:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: GÖTEBORGARE !

Hej Christer!

Eftersom det tydligen inte finns några Göteborgare uppkopplade nu så får jag hälsa dig välkommen till framsidan!!

När det gäller uppställningsplatser mm i närheten så överlåter jag nog det till "infödingarna". Men det finns ju en del vinterförvaringsplatser lite norrut så om du inte hittar något på närmare håll så hör bara av dig.

/Thomas

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Välkomna närmare kontinenten Janotto. Vi bor några mil söder om Götet och har ingen aning om platser där men det ordnar sig säkert. Som sagt välkomna till västkusten och hoppas att vi träffas någonstans utmed vägarna.

Kerstin och Sven-Åke

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Välkomen till bästsidan.Har en bekant nära Säve flygfält som ev har plats,Vet ej hur det är hoss honom i dags läget men det kan ju vara ett försök att höra med honom.Priset vet jag inget om.Ja kan skicka mobilnr på "privat meddelande" till dej Finns annars flera platser runt om och i göteborg som har uppställning

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Ja välkommen till framsidan. Vi har bott där i Bergsjön, på Siriusgatan. Men det var för drygt 25 år sedan, och då var det relativt lugnt i det området. Förstår om du inte vill ha bilen stående där. Fördelen med Bergsjön är kommunikationerna med centrum. Spårvagnen går ofta och man blir inte ruinerad av att ta taxi. Sjön "Bergsjön" har en trevlig badplats, och skall du norrut eller mot öster, slipper du åka genom sta´n.
Calle

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hallå Janotto.
Vadå problem med plats? Gärdsås är kanon fint och med mängder av p-platser
inom området. Dock är det inte bristen på platser som är problemet, utan klientelet på "vissa" grannar...

Men ni har nära till både Gamlestan, Utby och de norra delarna av Partille för ev. förvaring av er HB. Enl. rykten finns det flera garage i dessa nejder som hyr ut plats.

Allt är endast en fråga om kostnad för erhållen plats när man bor i lägenhet.

By the way, Välkomna till den "Stolliga" staden Gbg, hoppas att ni kommer att trivas!

Vänligen, Magnus

F

F.d. 16087

Guest

Bonath, du skriver om framsidan. Hur kan ni kan ni betrakta Göteborg som Sveriges framsida, med ett fotbollslag som heter Häcken!!!! He-he.
MVH Gunnar S

F

F.d. 16087

Guest

Godkänd, godkänd, men har inte den höga luftfuktigheten gett rostspår på tyget. He-he.
MVH Gunnar S

F

F.d. 13113

Guest

Jo, men man gett ju fär dit jåbba finns,
å härnan i bonnhåla ä dä lönlöst...
å jäntern (käringas) bo där i storstan Göteborg sen nå år tebaks.

Å så slipp man skotta snön ....

F

F.d. 11846

Guest

Jo Jo Janotto, du säg de, en få önske deg lycke

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej Janotto! Välkommen till framsidan av vårt vackra land.Vi bor i Partille och har vår husbil uppställd hos Björn Simpson,ägare till SMC husbilar.Du kan mejla eller ringa mig så kan jag visa platsen som ligger på gränsen mellan Göteborg och Partille.Lagom cykelavstånd från Gärdsås och inhängnat med bevakning 2500:-/år.
Anders.B Ring på mobilen.

Senast ändrad:
F

F.d. 55328

Guest

NÄ du Lassman i Trollhättans pireus håller man sig med färska firrar.

F

F.d. 13113

Guest

Uppställningsproblemet är löst.

Jag tackar särskilt Anders B som fixade en bra kontakt !
Alla andra ska också ha tack för sitt engagemang i frågan.

Nu är ett bekymmer löst...
Nu återstår bara att krympa bohaget från villa på 140 kvadrat till en trea på 77 kvm.

Men som sagt uppställningsplatsen är löst och det är en börda mindre i den här omställningen. Nu kan jag koncentrera mig på allt annat och se fram emot ännu en härlig husbilssommar.

Nu får jag ungefär 100 mil kortare väg till Öresundsbron...

Christer "janotto" Hansson
tackar och bockar för all hjälp.

Senast redigerad av en moderator:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Gör en auktion och sälj av allt du äger och har. Sen köper du nytt tills lägenheten är lagom fylld. Du slipper packa, hyra lastbil, bära och kånka. Det du köper tar du ju naturligtvis med hemkörning, så slipper du möblera också. Tänk på att det du har i husbilen klarar du dig med en stor del av året, och resten av året behöver du väl inte så mycket mer.
Själv lever jag inte alls som jag lär. Det jag slänger (händer faktiskt) har inte ens sopletarna i Calcutta nån nytta av. :)
Calle

Toppen