I senaste Promobil (juli-numret, s. 42 - 45) som kom igår så jämförs ett par fyrhjulsdrivna La Strada, en modell byggd på MB och en Fiat Ducato med 4WD-konvertering från det franska företaget Dangel.
Visserligen har reportern rört till det lite grand när det handlar om vilka företag som bygger de två olika system som finns att välja på till MB (se mitt inlägg nr 45 i denna tråd: http://www.husbilsklubben.se/forums/t49384-3/#post624119), men artikeln innehåller ändå intressanta upplysningar och jämförelser.
Systemet från Fiat/Dangel räcker säkert långt för den som inte ger sig ut i djupsnö och som inte behöver hantera tunga släp i fjällmiljö eller på sjöstränder. Denna bil har betydligt lägre markfrigång än den fyrhjulsdrivna Sprintern och går inte att få med tillsatsväxellåda (=lågväxel) och inte heller med automatväxel, men den är också betydligt billigare än MB.
Enligt artikelförfattaren går det även beställa den på många sätt mer tilltalande La Strada Nova med MB Sprinters fyrhjulsdrivna chassie som bas.
aake
Visserligen har reportern rört till det lite grand när det handlar om vilka företag som bygger de två olika system som finns att välja på till MB (se mitt inlägg nr 45 i denna tråd: http://www.husbilsklubben.se/forums/t49384-3/#post624119), men artikeln innehåller ändå intressanta upplysningar och jämförelser.
Systemet från Fiat/Dangel räcker säkert långt för den som inte ger sig ut i djupsnö och som inte behöver hantera tunga släp i fjällmiljö eller på sjöstränder. Denna bil har betydligt lägre markfrigång än den fyrhjulsdrivna Sprintern och går inte att få med tillsatsväxellåda (=lågväxel) och inte heller med automatväxel, men den är också betydligt billigare än MB.
Enligt artikelförfattaren går det även beställa den på många sätt mer tilltalande La Strada Nova med MB Sprinters fyrhjulsdrivna chassie som bas.
aake
Senast ändrad: