• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fyra Jantebröder.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025
:cool: Frågan till fyra bröder och en Syster.:rolleyes:

En fråga ställdes till en av fyra bröder. Den brodern hette " Vetjante "och han svarade alltid först av bröderna.

PÅ frågan, varför kan inte du svara då? svarade den andre brodern " Villjante " kort.

Okey då sa han som ställde frågan, vad tycker du då till den tredje brodern. du kan väl ändå svara på frågan? " Kanjante " blev svaret.

Men du kan väl ändå svara istället för dina bröder, sa frågeställaren till den fjärde brodern. Nej det " Fårjante " svarade han frågeställaren.

Vem kan då svara på min fråga sa frågeställaren?

Det kan våran Syster göra sa bröderna samtidigt.

Okey, sa frågeställaren VAD heter hon då?. "" ALLAANDRA "" svarade bröderna samstämmigt.

:swoon::twitcy::wideeyed:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025
Sv: Fyra Jantebröder.

:cool: Nej frågan var hur många " Jantebröder " finns det?, så broder nummer ett svarade "Vetjante " för han visste inte heller hur många det finns.

Men här kommer det några till, " Serjante , Börjante, Törsjante " det kanske finns flera??

F

F.d. 29787

Guest

Kanske sirjante det är ju ren skånska.

Mvh. Rune HBK. 829.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Ja du Rune, jag kan inte Skånska så där men? är inte sirjante någon del av Serjante???.:wideeyed:

PS: översätt gärna till Rikssvenska.:D

F

F.d. 29787

Guest

Hej Hasse.

Detta är ju inte ett uttalande som används i dagligt uttal, om jag säger så här ,jag vet vem som gjorde det men det sior = säger jag inte.

Här nårre sior vi så.

Här nere säger vi så.

Mvh. Rune HBK. 829

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Tanken med mitt inlägg var att få oss att ta ställning till orden av vad vi säger och skriver till varandra som människor.

Tänk så många ord det finns för att inte ta ställning i olika frågor, men det är inte av okunskap som man svarar så på en fråga. Det kan vara avgörande HUR man svarar på frågan som ställs.

Sen kan det vara olika betydelser i orden man skriver,det framkommer ju med all tydlighet här och nu. Orden har olika betydelse pga var och hur dom skrivs och med tanke på var man befinner sig i landet. Men det är bättre att skriva ett ord,än att radera ett som har varit skrivet.

PS: Kommer orden från hjärtat, så är det väl välment, eller?

Toppen