• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla gasol på Sicilien

frulli

FD HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3192
Medlemskap
2022
Sv: Fylla gasol på Sicilien

Problemet löste sig.Strax innan Agrigento på vägen från Palermo finns en stor gasoldepå lätt tillgänglig från vägen.Den trevliga och serviceinriktade personalen fyllde mina två
11kg tuber med egen adapter.Kostade totalt 25eur!
I gasolfacket under en tub låg en svart packning.... vilket förklarade den oväntat tomma tuben.
Sens moral:alltid läckspray och egen adapter.
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Fylla gasol på Sicilien

Problemet löste sig.Strax innan Agrigento på vägen från Palermo finns en stor gasoldepå lätt tillgänglig från vägen.Den trevliga och serviceinriktade personalen fyllde mina två
11kg tuber med egen adapter.Kostade totalt 25eur!
I gasolfacket under en tub låg en svart packning.... vilket förklarade den oväntat tomma tuben.
Sens moral:alltid läckspray och egen adapter.

Hej på Er du har kanske kordinatorn dit ?
 

frulli

FD HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3192
Medlemskap
2022
Sv: Fylla gasol på Sicilien

Hej

GPS N 37 24 07,3 E 013 37 50,9.

Vi fyllde alltså utan att ha med egen adapter på nedresan till Punta Braccetto.
På återresan till Palermo möttes vi av en annan person som kategoriskt hävdade att vi måste ha en egen adapter för fylla flaskorna.Efter en stund kom dock vår första hjälpare till anläggningen och redde ut det hela.Personen ni ska fråga efter sitter på kontoret (en ganska "kraftig" man).

mvh Ulf Lindström
 
Toppen