• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fussen

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026
Hej Alla,

Sitter i Fussen på en Topställplatze, har cyklat och tittat på det berömda sagoslottet Neuschwanstein, mycket sevärt trots vandringen uppför. I morgon åker vi vidare mot i Imst väg 179, vidare mot Landeck väg 171, och sedan mot Bolzano en ställplats i Kaltern som vi gillar. Åker denna väg för att slippa Go-Box då vår Hymer väger 4000 kg. Därefter vidare mot Venedig.

Det är skönt med semester

Glädjen

J

Jarn

Guest
Sv: Fussen

Hej Glädjen, du får gärna återkomma om någon dag om hur resan var över alperna den vägen.
Skall åka den vägen på tisdag eller onsdag nästa vecka av samma skäl som ni. Har inte kört där tidigare.

Såg en fin liten camping på nätet strax söder om Bolzano i en ort som heter Auer eller Ora. Campingen heter Markushof Camping. Skall testa den efter två dagar på Stellplats i Tyskland.

Sedan skall vi först till Florens o sedan Lido di Jesolo och Lignano.

Trevlig resa!

F

F.d. 2522

Guest

Japp vi jagar efter Roland vi också, samma väg samma mål, någon dag efter bara! Trevlig resa!

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

Ja vi har också åkt den vägen och även stannat i Fussen.
I Kaltern har vi också stannat i Ora, fast åkt en bit in på en avfartsväg på väg till en sjö, kommer inte ihåg vad campingen hette, men det finns en lika fin ställplats bredvid, helt okej att stanna över natten, och antagligen lite billigare. Vet att det finns fina vandringsleder där, och gott vin!
Ska kolla när jag kommer hem om jag hittar namnen, ha en bra resa allihopa, vi åker på söndag, men håller oss österut den här gången, fast man ska ju aldrig säga aldrig!
Ta det lugnt på vägarna så syns vi, Anette

F

F.d. 17469

Guest

Hej trevligt att höra att så många är iväg redan tyvär får jag vänta till den 17/7 innan jag är där nere på väg till Lido di jesolo för 12 dagars sol o bad

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

ST.Josefs am Kalterer See heter campingen när man svänger av vid Ora! Vi har alltid stannat där på väg hemåt, och då faller det sig så att när man åker därifrån så ska man inte åka tillbaka samma väg man kom utan åka mot Bolzano på lite mindre vägar, underbart vackert!
Ja nu är det nära...
Åker färja från Gedser på måndagmorgon mot Grekland som är målet, var vet vi inte än.
Ha det bra på vägarna, familjen Åhnbrink

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026

Hej igen,

Nu sitter vi i Fussen igen, Vi har haft det fantastisk bra på vår camping Union Lido 7 dagar. På vägen ner stannade vi i Kaltern St Josef am see. Denna ställplats rekomenderas.Det ingår privat badstrand i priset. Vägen ner över Imst,Landeck, Bolzano var fin och ok att köra, den tar lite tid men det är ju inget Go box pris som tillkommer.
Åker vidare i morgon norrut.

Hälsningar
Glädjen m fam

Toppen