• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Funderingar vid köp av husbil.

zumpen

HBK Intresserad
Kommun
Linköping
Hej alla!!
Köpte förra året min första husbil, en liten Fendt för ca 100k, känner att detta är nåt jag gillar och vill nu satsa på en större och nyare bil, har fastnat för Chausson Allegro 00 - 01 typ för runt 300k, om man jämför dessa på begagnat marknaden så har dom gått olika långt, vissa 5k och vissa 10k men kostar lika mycket då 2.8 motorn trissar upp priset. är 2.8an mer eftertraktad och bör jag ha den? vad är bäst? en bil med 5k mil och mindre motor eller 10k mil och stora motorn? kan väl va annat som skiljer med ifs..

Och när skall stora servicen göras på dessa bilar?

Tacksam för råd och gärna om nåt possitivt eller negativt om bilen med =)

Mvh/Nicklas

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Funderingar vid köp av husbil.

Jag letade själv bil nyligen och rörde mig runt 99-02.
Jag bestämde mig sen för att jag ville ha en med 2.8 JTD motorn och den tror jag kom -01. Det är lite mer fart i den än i 2.8 TDI motorn som kom -99(tror jag) samtidigt som det går att få ännu lite mer fart i den med hjälp av Trimbox. 2.8 JTD ligger på 127 Hk vill jag minnas så en snabb koll i bilregistret visar vilken motor det är i de bilar du tittar på.

Personligen skulle jag hellre ta en 2.8 med 10.000 mil än en mindre klenare med 5.000 mil. Givet förstås att skicket på bilen i övrigt är jämförbart.

Toppen