• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Funderingar från ny medlem

F

F.d. 2752

Guest
Hej!
Har sedan en tid med intresse följt era inlägg och åsikter på siten UNDER MARKISEN.
I början av denna vecka anmälde jag mig som HBK-intresserad. I går skickade jag över internet betalningsanmodan på inträdesavgift och medlemsavgift för 2007, då jag ej tycker att man skall åka snålskuts på andra för länge.
Min första fråga är därför: Hur länge kan man vara enbart HBK-intresserad ( borde det inte finnas en gräns, på typ en månad eller något)?
Vidare, då jag med intresse följt chatten ang. skattehöjningar för lätta lastbilar vill jag bara påpeka att för 3-4 år sedan kostade skatten c:a 1500:- kr och idag betalar vi c:a 3500:- kr.
Min andra fråga är därför: Borde denna kraftiga höjning på kort tid inte räcka utan att man föreslår ytterligare en 45%ig höjning?Hur mycket av alla skattehöjningar går tillbaka till förbättringar av vägar?Efter nyåret höjs ju även miljöavgifterna kraftigt på diesel, vilket ju ytterligare kommer att fördyra vår kära hobby.
Vi måste väl därför gemensamt stå upp och visa vad vår oganisation kan göra!
Nu slut på gnället och lite info. om den nya medlemen Fri-herren.
Jag och min hustru bor i Oskarshamn och kör en Mc Louis Lagan 263 -07 med 2,2 liters 100hp Fiatdiesel. Med denna kärra har vi redan sedan i maj averkat 700 mil,enbart i södra Sverige.Vi har tidigare genom åren haft 5-6 husbilar.Vi har även en Norsk buhund som heter Sessan, och som är med på alla resor.
M.V.H
Fri-herren
Clary och Jan-Erik samt Sessan

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Funderingar från ny medlem

Hej Fri-herren och välkommen till klubben! Är det en MGB du sitter i på bilden?

F

F.d. 2752

Guest

Hej Kölis 75!
Mycket riktigt, det är en MGB 1970 Amerikamodell, d.v.s delad kofångare bak samt dubbla lister i grillen fram. Då cabbar är en av mina andra stora passioner här i livet uppskattar jag att du kände igen bilen på denna lilla bilden från avataren.
M.V.H.
Fri-herren

F

F.d. 6238

Guest

Hej och Välkommen till Husbilsklubben.se.

Som Du sett så diskuterar vi det mesta om det mesta på "under markisen".

Hoppas att vi ses på någon träff "där ute"

hälsningar från Monica o Kurt;) ;) ;) ;)
:D :D :D :D

Toppen