• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fullmåne vid Stornorrfors

F

F.d. 55521

Guest
liten.jpg

Det är lördag kväll och vi närmar oss kvällens mål Stornorrfors. Några få moln drar sakta över natthimlen och fullmånen lyser upp landskapet, när vi svänger in och parkerar vår husbil.
Här vid Stornorrfors har man sedan urminnes tider (flera tusen år) övernattat. Laxen har här fått det första hinndret på sin väg från havet upp till sina lekplatser längs Umeälven och Vindelälven.
För några år sedan började man att bygga en ny laxtrappa och påbörjade jobbet med att bygga om rastplatsen intill älvfåran, därför är denplatsen nu tillfälligt stängd. Men man hänvisar nu till en parkering några hundra meter uppströms.

image_911884.jpg

Här finns inget annat än en stor grusplan och tystnaden. Vilket är en bristvara i vårt moderna samhälle.
Givetvis är det vackert här med vattnet och vår fina svenska natur, vi får hoppas att de till nästa år får färdigt den riktiga rastplatsen, men tills dess så är detta en plats väl värt ett besök.
Koordinater mm hittar ni på http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/140898

Ps: den som vill och kan får gärna lägga in bilden där.
Jag återkommer när jag vet mer om rastplatsen.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Fullmåne vid Stornorrfors

Jag skickade in bilden via "Ändra plats"
Den kommer med när våra duktiga webbare får syn på den.

mvh jocke

Toppen