• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fukttest?

O

Osten

Guest
Håller på och kollar runt efter en gammal husbil men undrar hur man ska se om det finns fukt i dem. finns det nån bra billig mätare att köpa själv för att testa om man köper av en privatperson?:confused:

Mvh Björn

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Fukttest?

Hej låt göra en riktig fuktest hos nån husbilshandlare ,eller fråga efter ett färskt protokoll på eventuellt köpobjekt ,vill de inte göra nåt hoppa den bilen du spara många sköna tusenlappar på att göra ett fukttest .som visar att bilen är okey (finns väldigt mycke bil till salu nu mao mycket att välja mellan) lycka till !

hfors

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1637
Medlemskap
2023
Sv: Fukttest?

En fukttestare måste klara "oförstörande" mätning gärna flera cm ner i materialet , utan piggar. Sådana kostar 2- 4000 kr vad jag kan se

Toppen