• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fukttest Dethleffs

HasseRoth

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Ringde Codat idag och ville beställa fukttest av min importerade Dethleffs I6870. Döm om min förvåning när jag fick till svar att man inte utför fukttester inom garantitiden, motiveringen var att man har haft mycket strul vid ev garantireparationer. Det blir att åka till Tyskland. Någon på forumet som har tips på någon i norra tyskland om kan åtaga sig garantibesiktning.

Gotberg

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
9212
Medlemskap
2024
Sv: Fukttest Dethleffs

Hej!

Jag brukar fukttesta hos Schwarz i Kayhude där jag köpte min husbil. De är mycket tillmötesgående, fukttest kostade EUR 90:- senast, telnr dit är 0049-40-639170-6.
Jag vill minnas att det är en frau Kohn du ska boka tid med.

Gute fahrt!

HasseRoth

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024

Tack för svar, kollade och det verkar inte ligga så långt från Travemunde, ska försöka boka tid där.

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Hej

Vi har också en Dethleffs, som kommer från Tyskland. Gjorde fukttest hos Albrechts i Winsen Luhe strax öster om Hamburg. Mycket väl och trevligt bemötta och testen utförd till ett mycket bättre pris än i Sverige.
mejla mig om du vill ha lelefonnummer.
/Åke

gorana

FD HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023

Finns det inte fristående Dethleffs verkstäder som utför fukttest i Sve. Och får detta registrerat hos Dethleffs i Tyskland som det finns för Burstner.
Jag fukttestade min Burstner hos en sådan verkstad som skickade protokollet vidare tills dels Burstner Sve. Som sedan skickade det till Tyskland?

K

Klaric

Guest

Hej!

Fukttestade min husbil i Kayhude mycket trevlig personal. Fick en CHOCK när jag ringde runder i Sverige 4000 kr ,

F

F.d. 52943

Guest

Låter som att det är läge att köpa in en egen utrustning av bra kvalitet.
När vi köpte husbilen var vi medlemmar i en båtklubb som hade fuktmätare att låna ut till medlemmarna för att mäta fukt plastskrov.
Tack vare den hittade vi en läcka som vi fick åtgärdad på fuktgarantin (beg. tyskimport via svensk handlare - inga problem att få Bergholm att acceptera garantireparation).

F

F.d. 53012

Guest

Detta visar varför tyskland går som tåget mot alla andra manjanaländer inklusive Sverige inom EU.Som en tysk sade för en vecka sedan. Ja NI har ju alltid varit vana att betala för mycket med obefintlig konkurrans. Bra info. om hur det kan gå till, det är tyskland som gäller, med största marknaden inom fordonsbranchen och högst kompetens.

ulla.lestander

FD HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
8504
Medlemskap
2021

Vi har en importerad Dethleffs och vi har vänt oss till Husvagnsexpo i Bromölla där de varit mycket tillmötesgående vid garantireparation av duschgolv och fukttest som gjordes utan problem. Då ingår fukttest och de sprayar undertill. De tar även importerade Hymer. Vi fick originalklistermärke om att fukttesten var OK. Fukttest skall ju göras varje år för att garantin skall gälla. Vi betalade inte mer än 2.500 kr men hittar inte kvittot. :)

kabe lars

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
7908
Medlemskap
2024

Hej fick fukttestat hos husvagns expo i bromölla i maj månad dom tog 1500kr underbar service vår är inpoterad från tyskland förlåt stavningen fråga efter mickal ha en trevlig sommar

ulla.lestander

FD HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
8504
Medlemskap
2021

Hej fick fukttestat hos husvagns expo i bromölla i maj månad dom tog 1500kr underbar service vår är inpoterad från tyskland förlåt stavningen fråga efter mickal ha en trevlig sommar

Bromölla har bra service. Vi hade en importerad Dethleffs innan som de hjälpte till med. (Se ovan). När vi nu skulle byta gick vi ju naturligtvis till dem och köpte en ny med automat. Fick läcka i tanken direkt, åkte tillbaka och fick fixat meddetsamma. Inget krångel eller annat. Bara att rekommendera dem.

Toppen