Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ja det verkar så, i alla fall på de som har träreglar. Grämmer mig väldigt för det var en bra bil förövrigt allt funka från att sova som och köra och bara vara.Nejdå Km,det verkar som dom har fuktproblem,din var ju så pass ny
Tittade också på flera Eura Mobile för några år sedan och alla hade eller hade haft fuktskador.....Är nog lite mer på dessa än andraPå den jag hade var det bakom kylskåpet och ibagaet, hörnen samt vänster fram där utgången för gråvatten är. Så i princip alla hörn.
Vänster fram har det tydligen varit lagat innan jag köpte den för 5 år sedan, men det var inget jag såg då, syntes inte på fukttest.
Träreglar är det väl på dom äldre bilar, vet inte riktigt när det slutat att vara det.
Nog bättre med de nyare bilarna.
Ja det var dubbelgolvKm var det dubbelgolv i den du hade
Ja det återstår verkligen att se. Tycker tyvärr att man lagt mest fokus på lull lull och krimskrams när man jämför en ny bil mot en 20 åring......Har tidigare renoverat några husvagnar och det man slås av är hur olika skick det kan vara på lika gamla vagnar av samma märke. Jag är övertygad om att vinterförvaring i torr lokal har enormt stor betydelse särskilt i södra Sverige med de varierande vintertempersturer det numera är!Kanske inte helt på ämnet i tråden, men:
Har branschen blivit bättre på att bygga bilar som tål fukt? Eller kommer vi om 10-15 år läsa om husbilar från 2024 som drabbats av fukt på samma vis som de bilar vi diskuterar nu?
Ja visst!Kanske inte helt på ämnet i tråden, men:
Har branschen blivit bättre på att bygga bilar som tål fukt?
Men det är väl ofta trä/plyfa i golven även på i övrigt träfria konstruktioner?Ja visst!
Många husbilar byggs sedan flera år träfritt i tak, väggar och golv.
Får man en läcka i en sådan kontruktion blir konsekvensen mikroskopisk VS om det är trästomme.
I en träfri bil, jag förutsätter att dessa har XPS / isolering med slutna celler, kommer vattnet att läcka in i bilen VS att läcka in och sugas upp av stommen i en bil med träreglar.
Den riktiga minan är träreglar med frigolitisolering (öppna celler).
Då kommer både träet och isoleringen att suga upp vattnet.
Det tar lång tid innan symtom uppstår, och då det upptäcks är bilen redan kraftigt fuktskadad.
Kanske, kanske inte.Kabe vill gärna framhålla sitt system i övergången tak - vägg. Är inte den något liknande?