• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

F

F.d. 17863

Guest
Sv: fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

Vi märker att mitten delen på taket på husbilen vill
gärna samla på sig vatten,,,
De stoppar där å rinner ej av.,..

E de någon som har erfarenhet av samma problem
på pilote 780s?

Mvh
 
F

F.d. 53086

Guest
Sv: fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

Hej,

Låter som Du köpt bilen av privatperson och om bilen inte motsvarar vad Du förväntat Dig med avseende på pris och ålder samt ev fukttestdokument så hade jag valt att stämma säljaren om inte ekonomisk uppgörelse eller återköp lyckas.
Kolla först med husbilens försäkringsbolag hur mycket jurist/rättegångskostnader täcks.
Rådfråga sen en jurist på ex. vis motor eller annan motororganisation

Lycka till hälsar Janne!
 
T

Tomas Schultz

Guest
Sv: fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

Vem var det som sålde den Kan vara bra att veta och att varna andra......
 
F

F.d. 3337

Guest
Sv: fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

Om säljaren fukttestat bilen har han säkert ett protokoll/intyg på testen, kräv att få en kopia.
Har han en kopia häng den som gjort testen, har han ingen så ljuger han antagligen, häng honom.
Kanske inte bokstavligen men det förbättrar nog ditt läge för skadestånd eller kompensation.

Hasse
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

Trist historia det här. Av bilderna att dömma ser det inte bra ut. Troligen ett hopplöst fall.
Det blir nog att starta ett projekt typ det som Bror har genomfört och har man den kunskapen så kanske det går. Detta rör sig dock om en helintegrerad bil vilket gör det ytterligare litet mer utmanande att bygga ny kaross. Att stämma en privat säljare är inte lönt om man inte har ojäviga vittnen eller rent förfalskade papper som han lämnat fram.
Undersökningsplikten är stor och skador som de som beskrivits här borde köparen ha upptäckt. Tyvärr tror jag att en stämning bara är att slänga bra pengar efter dåliga.
Stort renoveringsjobb eller skroten är nog vad som gäller här.:(
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: fuktskada i vår husbil!! HJÄÄLLPP!!

Det kan ta mycket lång tid att torka isolering och träreglar beroende på vilken typ av isolering som användts. I min var det en gammaldags isolering som innehöll vatten - alltså cellplast med öppna celler typ frigolit. Om du byter isolering framledes så se till att det är slutna celler. Använd avfuktare och fläkta bort fukten och vänta till det är absolut torrt innan du försluter något.
Använd för allt i världen ingen typ av celikon för tätning eller limning. Finns massor med limmar-tätar material som håller. Typ Sika. Kolla deras utbud.
Om du nu gör detta så gör det riktigt eller byt bort bilen. Allt fusk och slarv kommer tillbaka med ränta.
Lycka till
 
Toppen