• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fuktkontroll

sventotte

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9531
Medlemskap
2025
Hej Finns det någon som kan ge tips om någon som kan göra en fuktkontroll (garantibesiktning) i Sverige på en egen importerad Bürstner från Tyskland sommaren 2011.:mh4:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Fuktkontroll

Hej!

Jag tror att de flesta Husbils-Husvagnsverkstäder kan utföra fuktbesiktning.

Själv gjorde jag det på min förra bil innan försäljning hos Scandinavian Caravan Center AB i Karlstad. Dom gjorde ett mycket noggrant jobb som tog ca 45-60 minuter med protokoll. Kan rekommenderas.

Om sedan Bürstner kräver att några särskilda firmor skall utföra kontrollen för garantis skull vet jag inte. Kontakta Bürstner i Tyskland för svar på det.

Husvagnsservice - Serviceverkstad - Adria - Kabe - Cabby - Pilote | Scandinavian Caravan Center AB

Lycka till

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej Finns det någon som kan ge tips om någon som kan göra en fuktkontroll (garantibesiktning) i Sverige på en egen importerad Bürstner från Tyskland sommaren 2011.:mh4:
Hej!
Bürstner säljs i Tagene (Göteborg) de har komplett vekstad för bla Bürstnerservice, bör vara ok även för din bil!

sventotte

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9531
Medlemskap
2025

Hej har kollast med dem tidigare och de befattar sig inte med importbilar över huvudtaget. Men däremot hos FJ;s husvagnscenter i Falkenberg fick jag ett väldigt trevligt bemötande och det var inga problem att boka tid för en kontroll av tätetheten (fukt) för hålla kvar fabriksgarantinm de hade att ganska vettigt pris också. Så kan rekomendera dem för boende i deras närhet för fuktkontroll.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

hej Sventotte!
Vänd dig till Björn Simpson SMC husbilar i Partille så gör han fukttest.Har själv gjort test hos honom. Tel:031-260140 0704-500915

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Husbilen.com i Mellerud gör det. Dom är godkända för att göra fuktkontroller på Burstner

Toppen