• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuktfläckar i taket

F

F.d. 9480

Guest
Hej! Vet någon hur man får bort fuktfläckar i taket? Det är ju en "heltäckningsmatta" i taket så det är ju inte så lätt att ta en mattvätt där.
Det har kommit in genom takluckan.
Jag har provat det någon föreslog att använda startspray. Men utan resultat!
Se gärna min sida www.daytona.zoomin.se
Klicka på galleri och Peugeot J5
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fuktfläckar i taket

Den flekken der er ikke enkel å ta, men jeg ville prøve en dampvasker "ångtvett" - og vaske fra utsiden av flekken og innover mot takluka.
Ett problem med dette er at du da vil ende opp med å vaske hele taket hvis du får vekk skoldene fra fuktflekken.

Randen på flekken består som regel av masse forskjellige salter, støv og skitt som har grodd til en kake. Damp og en myk klut "trasa" kan løse opp endel av denne kanten.
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Fuktfläckar i taket

Då taket "textilen" heter OZITE, samma som används i bla. Kabe och amerikanska husbilar, föreslår jag att ni helt enkelt använder er av Kärchers klädseltvätt, det kommer att fungera, men det kan hända att det blir så rent att ni får tvätta hela taket.
Lycka till
Inger-Lisbeth:yes:
 
Toppen