• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fukt?

F

F.d. 12965

Guest
Har hittat husbilen, men har lite funderingar. Bilen är en LMC 6400 -89 och jag har upptäckt att på ett område på ca 50x50 cm på bakväggen har plåten släppt från isoleringen samt att rundningen mellan bakväggen och taket också har släppt. I rundningen känns det som ganska gått om utrymme, säkert 2-4 cm luft. Vad finns för risker med detta? Vågar man köpa? De begär 110000 för bilen som har gått 10000 mil, ingen rost, inga tecken på gammal fukt.
:confused:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Fukt?

Kan du inte försöka få tag på en fuktmätare och kolla?
Eller köra bilen till en husbilssäljare/verkstad, och betala för ett fukttest? Kanske kostar en slant, men det kan ju bli betydligt dyrare om det visar sig senare att bilen är fuktskadad...
MVH Annette

F

F.d. 6530

Guest
Sv: Fukt?

Hej, rundningen på bakväggen är med största sannolikhet inte en sandvichkonstruktion, det brukar inte vara det på många husvagnar o husbilar, därför kan det ibland vara lite space där när man trycker på plåten. Nilsman

Toppen