F
F.d. 9262
Guest
Hej alla ! Nu skall jag försöka förklara hur dålig en husbil/vagn är , snälla hoppa, inte på mej förrän ni synat er bil/vagn i sömmarna . Att chassit och hytt (halvintigrerad) endast chassi på helintigrerad är konstruerat för att framföras i över 100km är OK , men inte själva bodelen. Äldre husbilar har ofta stående reglar som slutar med öppet ändträ under yttergolvet "har man då inte stänkskydd bak " så kan man lätt förstå vart vattnet "pumpas" upp någonstans , som sedan vidar transporteras via reglar vågrätt och lodrätt och sedan pga kondensvärkan får isoleringen att alstra vatten , innerväggs beklädnaden blir mjuk bakom folietapeten. Om man därtill lägger den oftast överdrivna hastighet som denna dåligt stabila konstruktion framförs med + vibbrationer och vridningar , ja då förstårman varför det blir fuktskader , som i sin tur utan STOR ventilation skapar mögel .
Det finns ingen fabrik som bygger bättre/sämmre än den andra alla gör så gott dom kan för att tjäna så mycket som möjligt , och tyvärr gäller KVANTITET inte kvalitet .
Det tas inte bort skyddsplast på plåt innan Hörnlister moteras , i hastgheten används SILKON ( USCH å fy) för att täta luckor/fönster , bara för att montören inte hade rätt tätmassa just då . Försäljare vill ditt (oftast) bästa och tror på sin produkt oavsätt vad, hon/han , kan INTE veta allt . Det är din sak att under söka ,? För inte skulle väl du köpa en båt utan att " KOLLA " botten ? Oj så många som kommer att klaga eller kontra på denna info om hur verkligheten är . Och jag hoppas att ni alla skall TYCKA OM eran husbil/vagn och SKÖTA om den TÄTA om den innan den läcker ,värme/kyla värme/kyla det är "spännande" på materialet . Ps. Jag har erfarenhet ifrån insidan .
Det finns ingen fabrik som bygger bättre/sämmre än den andra alla gör så gott dom kan för att tjäna så mycket som möjligt , och tyvärr gäller KVANTITET inte kvalitet .
Det tas inte bort skyddsplast på plåt innan Hörnlister moteras , i hastgheten används SILKON ( USCH å fy) för att täta luckor/fönster , bara för att montören inte hade rätt tätmassa just då . Försäljare vill ditt (oftast) bästa och tror på sin produkt oavsätt vad, hon/han , kan INTE veta allt . Det är din sak att under söka ,? För inte skulle väl du köpa en båt utan att " KOLLA " botten ? Oj så många som kommer att klaga eller kontra på denna info om hur verkligheten är . Och jag hoppas att ni alla skall TYCKA OM eran husbil/vagn och SKÖTA om den TÄTA om den innan den läcker ,värme/kyla värme/kyla det är "spännande" på materialet . Ps. Jag har erfarenhet ifrån insidan .