• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fuengirola jagar utländska trafiksyndare i hemlandet

F

F.d. 55554

Guest
Från nu kommer Fuengirola kommun att jaga utländska trafiksyndare i deras respektive hemland oavsett var de bor.
Via ett externt företag kommer kommunen att kräva in böter och trafikförseelser från utländska turister som besökt Fuengirola.
Läs mer på Svenska Magasine

Jojje

F

F.d. 55736

Guest
Sv: Fuengirola jagar utländska trafiksyndare i hemlandet

Fungerola vill kanske inte ha besök av turister i fortsättningen

F

F.d. 53192

Guest

Jag förstår inte problemet. Det är ju bara att hålla rätt hastighet och följa andra trafikregler, så slipper man lagens lång arm.
HUR SVÅRT KAN DET VARA??!!

F

F.d. 19440

Guest

Jag bode i Fuengirola åren 2010-2012 och vet precis hur mycket problem staden har med utländska trafiksyndare. Jag tycker att dom gör helt rätt när dom gör allt i deras makt för att få in dessa bötesbelopp. Det är märkligt att så många beter sig mer eller mindre som svin i trafiken när man är utomlands.

F

F.d. 53814

Guest

Sverige har unilateralt avtal inom EU beträffande inkrävande av böter så det är inte bara Fuengirola

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Sverige har unilateralt avtal inom EU beträffande inkrävande av böter så det är inte bara Fuengirola

Innebär detta att Sverige i realiteten också kräver utlänningar t.ex spanjorer på böter? Eller hjälper Sverige bara andra nationer att få in sina böter?

Bennie

D

Deleted member 11118

Guest

Vad Sverige gör eller inte gör belastar jag inte min hjärna med. Varje land stiftar sina lagar och följer man dem är det inget problem, oavsett i vilket land man bor.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag såg för ca: 2 år sedan, att de flesta länder utom Tyskland inom EU har signat en överenskommelse att driva in varandras böter.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Naturligtvis skall man följa de lagar & regler som gäller där man befinner sig. Jag frågade ifall någon visste hur Sverige agerar i sådana här frågor.

Bennie

Toppen