• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fruset avloppsvatten..

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Hej..

Vi har tömmt färskvatten och öppnat kranarna, tagit in bodelsbatt. allt som förr om åren.. och trodde vi, helt tömt gråvattnet..
Nu har jag sett att indikatorn som visar vätskemängden i de olika behållarna visar att det finns 1/5 del kvar i gråvattentanken. Här i Malmö är det nu flera minusgrader och har så varit en längre tid. Jag undrar om givaren inne i gråvattentanken kan skadas av att vara fastfrusen.. Tank och rör är ju av plast, så ngn uppvärmning med värmepistol är väl inte att tänka på..

Tack så länge
Libom

Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Fruset avloppsvatten..

Det kan mycket väl vara så att tanken är tom men att det finns smuts på givaren som därför visar fel.

Skruva av inspektionslucka så kan du kolla om det står vatten kvar i tanken eller ej.

Toppen