• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frontbåge nya Ducaton 2015-

F

F.d. 29650

Guest
Har monterat frontbåge på mina två sista bilar och undrar hur mkt ändrad fronten är på nya ducaton.Försäljaren är tveksam till passformen,nån som vet annars blir det till att modifiera

Bilagor

• 2015-04-01 10.57.32 (2).jpg
    2015-04-01 10.57.32 (2).jpg
    1,5 MB · Visningar: 17
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Frontbåge nya Ducaton 2015-

En liten varning för Vool.
När jag beställde till vår husbil byggd på Ducato 2015 så sa de att de skulle fixa en båge med rätt fäste.
Passade det? Nej givetvis inte. Fick bygga om fästet helt.
Kan garantera att Vool dekalerna försvann på de 3 bilarna jag har Vool på.
Krockbalken på husbilarna är helt annorlunda än på vanliga Ducato.
ALdrig mera Vool, bättre att lägga mer pengar på seriös fabrikant.

F

F.d. 29650

Guest

Ok bra att veta , jag köper mina från en kille i england och har varit helnöjd hittills.
Han skulle försöka kolla upp detta, o jag har ju ingen panik då jag åker o hämtar bilen från Tyskland om en vecka

F

F.d. 29650

Guest

Självklart monterar jag endast båge med intyg.
Och efter drygt 30år som tradarchaufför så vet jag att det kan räcka med ett rådjur för att min bil blir okörbar.
Och med all plast på en husbil så räcker det med en att en grävling är på fel plats vid fel tidpunkt,då ryker både IC o kylarn.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Frontbåge gick inte o sätta på min Dethleffs då motorhuven öppnas framåt neråt. Så det fick bli takbåge istället.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Takbåge måste vara optimalt både för ljus och svårare att stjäla
Men utbudet är inte så stort

Toppen