• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Froli star mobile

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Jag har en madrass som är ca 10cm, men det hade räckt med hälften. Froli borde vara standard i alla bilar, spjälbräda är helt kass i jämförelse

Sonny F

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
31757
Medlemskap
2025
Vi har också 10 cm madrass ovanpå Froli-systemet. Det fungerar perfekt för mig som är ca 192 cm och 100 kg. Inte ont i höft eller axel när jag vaknar. Hustrun som är mkt kortare och väger mkt mindre säger att hon ligger hårt trots flera ljusblå Froli-enheter. Men hon har nästan aldrig ont i kroppen när vi sover i husbilen men det har hon ofta när hon sover (mjukt..) hemma. Froli är toppen....

Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag kastade mina originalmonterade froli på återvinningen.
Ersatte dessa med fjäderresårmadrass och bäddmadrass.

Så olika det kan vara.

Sådana madrasser är original i vår gamla husbil, man ligger bra på dem, vi har även en bäddmadrass överst i dubbelsängen.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag kastade mina originalmonterade froli på återvinningen.
Ersatte dessa med fjäderresårmadrass och bäddmadrass.

Så olika det kan vara.
Hur mycket bygger det på höjden och hur mycket väger det? Jag har monterat Froli på originalribbotten med originalkallskummadrasser och 5 cm bäddmadrass i min ganska nya Hobby. Sover bra på det. Det är det tredje fordonet jag med framgång monterar Froli i! Hemma har jag en ganska ny CarpeDiem säng för drygt 50 000. Den är klart bättre, men inte så in i helsickes mycket bättre som man skulle kunna tro! Jag har höga långbäddar bak i bilen, så vi kan inte bygga mer på höjden, för att inte slå huvudet i överskåpen. Som du ser, lever vi med lite mindre husbilar väldigt spartanskt. Men jag kompenserar det med en extra single malt före läggdags! :cool::D

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Hur mycket bygger det på höjden och hur mycket väger det?
Från IKEA.
Två resårmadrasser och två bäddmadrasser väger ca 40 kg totalt.

Kombinationen bygger 29cm på höjden.
För att få plats har jag tagit bort hela den originalmonterade sängramen, madrasserna ligger direkt på plant underlag.

1795 x 2st + 695 x 2st = 4980 kr. Ett bra pris.

1736065521995.png
Och

1736065497533.png

Toppen