• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frivillig

F

F.d. 3088

Guest
Fick mera tid över skapar en tråd för skapandets skull igen:D
Kanske inte husbilsrelaterad men ändå:)

Är det många av oss som är med i någon frivilligorganisation och i så fall vilken:confused:
Min Avatar visar min tillhörighet:cool:

Undrar hur många organisationer det finns :confused:

Gurra

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24718

Guest
Sv: Frivillig

Såg en gång för länge sedan en lista över alla friv.org. och den var LÅÅÅÅÅÅNG.:swoon:

Jag är inte med nu men var en gång Hemvärnare och frugan var Bilkårist.
Jag sökte till FAK för 10 år sedan men dom har inte svarat än så jag antar att dom inte ville ha mej med. :D

F

F.d. 3088

Guest

hej Magirus

Fak är fortfande en aktiv organisation surt du inget svar fick, kan bero på
var du bor någonstans vissa avdelningar är vilande.
Jag är utbildad bandvagnsförare åt Vägverket och ingår i FRG
i jönköping . Övat i Villingsberg i helgen (öm i kroppen).:D
Mysko är det inga fler av er som är med i någon organisation, Röda korset, Skbr, Fro eller annat :confused:
Det ger mycket som är nyttigt, för min del i FAK är det repkurs i hjärt o lungräddning, brandövningar trafikregler körning halkbana, Gps, karta kompass och inte minst kamratskapen mm. mm

Gurra

F

F.d. 3753

Guest

Här är en som varit med i FRO!
Var krigsplacerad i HV som signalist.
När jag började på SMHI för 20 år sedan så tyckte SMHI att jag skulle vara krigsplacerad på min arbetsplats eftersom vädret var viktigt även i orostider.
Mitt radiointresse har jag fortfarande kvar men är inte längre med i FRO eller någon annan frivillig organisation och är inte heller så radioaktiv. Hon som jag har tidningen ihop med var tidigare bilkårist.
Det var väl egentligen inte detta du ville med tråden men eftersom det var dåligt med inlägg så skriver jag och berättar detta.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Är med i FMK.
Får låna/hyra billigt släpvagn och högtryckare mm.
Rabatt på några butiker.
Jo dessutom kommer en intressant tidning några gånger per år.

F

F.d. 3088

Guest

Hej patricS

jag är oxå med i FMK. kan rekomenderas
Från början var det bara för försvarsanställda,
Nu kan vem somhelst vara med
Tidningen är läsvärd

Gurra

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025

Ingela & Kenth;

Jag har varit med i FRO i östergötlan eller om jag fortfarande är med är inget aktiv sedan FRO inte är fuktionärer vätternrundan:)

F

F.d. 3088

Guest

Jag och tre till från FAK samövade med, flyg, polis, vägverk, räddningstjänsten mm på ett millitärt övningsområde FRO hade personal som bemannade vår radiobandvagn proffsiga killar.
radiobandvagnen innehåller samtliga radiosystem inkl Rakel. Banverkets antenn såg latjo ut
Hur fint det funkade:D
jag hade radiokontakt med flygplanet som ledsagade mig fram till målet i terrängen suveränt

Gurra

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest

Oj var det inga flera :confused:
PatricS medlem i FMK:)
Jappe damernas räddare i nöden:D
Och några som varit medlemmar någonstans
Eller är ni blyga ?

Gurra

F

F.d. 55334

Guest

Svårt att svara vännen, kan tolkas som skryt även om det inte är meningen. Är själv kassör i Vikbolandets rödakorskrets, tillika medlem av ledningsgruppen och förstås styrelsen, ävenså aktivt deltagande i insamlingar och aktiv medlem i vävgruppen, medlem i FMK men uträttar inget där, ordförande i ILCO Norrköping, styrelseledamot i ILCO Östergötland, medlem i diverse organisationer utan att delta med annat än medlemsavgiften. HAR varit flyglotta och hemvärnslotta i kretsstaben i Norrköping. Är det sådant du menar månne? F ö tror jag man mår bra av att göra en insats för något man tror på.
Ha det gott!
Atenga

F

F.d. 3088

Guest

Atenga Inget är skryt vad gäller frivilligt arbete:D
Hmm dum fråga Turbo vad står AFG för:confused:

Gurra

Toppen