• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fritt fram för tjuvarna hemma

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Fritt fram för tjuvarna hemma

Det är bara inloggade HBK:are som kan gå in under profilen och se de uppgifterna.

Ett viktigt tillägg: Skulle aldrig misstänka mina kompisar i HBK, det framgick inte av min första kommentar.

Senast ändrad:
L

Lelle_22

Guest

Hej Golddigger!

Det finns proffessionella inbrottstjuvar men de är ganska få. De gör sig nog inte besvär att resa omkring för att göra bostadsinbrott. De vill ha stort utbyte för sina risktaganden och angriper objekt som ger större utdelning.

Tillfället gör tjuven. En del amatörinbrottstjuvar drar genom ett visst område under kort tid, inte sällan mitt på dagen.

Det verkar lite långsökt att någon, som har oärliga avsikter skulle registrera sig i HBK för att kunna ta reda på var de "öde" husen finns och därefter resa, kanske genom halva Sverige för att göra ett inbrott i en bostad där det kanske inte finns gods som är mer värdefullt på hälarmarknaden än kostnaden för resan.

Kontakta dina grannar och be dem titta till din bostad om du är bortrest. Se till det inte finns något som röjer att bostaden står tom. Exempelvis om du har en villa - be någon eller betala någon som skottar snö så att det ser bebott ut.

Lelle_22 f.d. proffessionell tjuvbekämpare.

F

F.d. 10115

Guest

En del tjuvar rekar på campingplatser och gör sen ibrott hos dom som bor på rimligt avstånd från campingen. En jobbarkompis till mig råkade ut för det,ett helt sällskap hade haft inbrott i sina villor när dom kom hem efter helgen.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Ett enklare sätt är nog att stå vid Öresundsbron och reka vilka som åker söderut med fritidsfordon. Sedan är det lätt att se var dessa bor och välja ut de som bor i närområdet.

Det är nog till att tillskriva tjyvarna lite väl mycket kreativitet och organisationsförmåga att de skulle lusläsa detta forum i sin jakt på offer.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag tror att dessa asociala avskum inte ens har datorer och tittar bara om någon är hemma och återvänder efter något tag och ser dom samma låga aktivitet så är det nog fritt fram tror dom .

Är dom också påverkade så bryr dom sig nog inte om heller om någon är hemma .

Skulle man gå efter internetet som att kunna stjäla saker och vill ha en bil/delar så är det ju bara välja vilken bil man behöver delar till och kika ex här : GARAGET - Sveriges största bilcommunity vilket jag hoppas och tror att sidorna är till för entusiaster och inte för dreggen .

Senast ändrad:
F

F.d. 16087

Guest

Ett förslag använd timmers.
Dagtid Radion
Vid mörker Lampor.
Sen finns det dekaler märkta Larm på Clas Ohlsson,Jula att sätta på fönster o dörrar. Troligen skrämmer det tjuven. Han väljer ett enklare objekt.
MVH. Gunnar S:ball-icon:

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

För ett antal år sedan var det faktiskt en liga som gjorde precis som Michael skriver, stod och antecknade regskyltar. Minns inte vid vilket rederi dom stod, åkte iaf fast och var ganska mycket jobb för mödan.

Mvh Marita

Senast ändrad:

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

de där meed att be en granne att skotta snö är ingen dum ide
de ska ja göra nästa gång de ska bli snöigt,

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Det allra bästa sättet att slippa tjuven, ta huset med när ni reser.

Toppen