• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fristående campingar (FC Camping)

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Fick den nya FC campingkatalogen från tidnigen Allt om husvagn & camping. (Ingår om man prenumererar) Det börjar bli många campingplatser i den katalogen nu (509 st).
Tror att katalogen även finns att köpa hos de som säljer tidningen.
Undar om det inte är fler campingar än vad som SCR har i sin katalog. (Dock har jag sett att många större campingplatser är med i bägge).
(På FC campingar behövs inte campingkortet)
Snart snart 1 april blir premiär hoppas att snön och tjälen är borta innan dess.

P.S. hörde att en trana setts igår vid Hornborgasjön. Nått är på gång.

Ha det så bra!

:twitcy::twitcy::twitcy:

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Fristående campingar (FC Camping)

Hej!

Jag tycker den nya katalogen för F-camping var bra, har en utmärkt förteckning med karta över ställplatser för oss husbilsägare.

Mvh

Bosse

F

F.d. 9118

Guest

Hej!

Vilka stora campingplatser är med i bägge??? I så fall är det någon som lurat sig in, för idén med FC från Husvagn och Camping är ju att presentera alla alternativ som finns till SCR.
Om man hittar sådana som är medlemmar i SCR i FC tycker jag man skall kontakta HoC så att de kan ta bort dessa till nästa år.

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Katalogen med FC är ett mycket bra initiativ. Jag kan däremot inte tro att det finns SCR-campingplatser anslutna.
SCR håller sina campingvärdar i ett hårt grepp och det krävs för tält, husvagn och husbil alltid ett Skandinavisk campingkort.
Det kan hända att flera campingvärdar som numera ingår i FC har lämnat SCR pga toppstyret och det nya campingkortsystemet.

F

F.d. 8517

Guest

Alla CC. campingar fanns med förut jag antar att det fortfarande är så.

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

CC-campingar har verkligen en särställning. Deras campingkort gäller på alla SCR-platser och samtidigt är de med som fristående.
I höstas fick alla SCR-värdar ett nytt avtal för påskrift där SCR kräver allmän tystnadsplikt.
Det blev många protester och gruppmail från olika campingvärdar som ville lämna SCR.
Fortfarand vet många campingvärdar som skrev på avtalet inte vad denna tystnadsplikt innebär.
Nu införs ett nytt system för korthantering där campinggästens beteende och resevana kan studeras i marknadsföringssyfte.
Hela systemet körs via internet i lånedatorer från SCR.
De campingvärdar som inte vill vara med på det nya systemet får inte vara med SCR.
Marknadsföringen och att komma med i kartverkets kartor är huvudsakligen den enda drivkraften för många campingvärdar att fortfarande vara med i SCR.

Senast ändrad:
Toppen