• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fristående Camingplatser i Sverige..

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Beställde Campingkatalogen från "Allt om husvagn & camping"

Igår åkte vi i Värmland och kikade in i katalogen för att se vilken camping som passade oss, vi fastnade för FC31, Alevi Camping.

Alevi Camping ligger där ingenting annat ligger dvs rätt öde, om man vill shoppa, äta på restaurang mm..

När vi väl kom fram märker vi att det är en välbesökt Camping och det kändes som ett bra val för våran natt, när vi går in för att boka/betala för en natt upptäcker vi att INGEN kan svenska, så samtalet övergår till engelska och då får vi veta att det är fullt..

När vi går tillbaka till husbilen ser vi en Hollandsregistrerad bil och resten är tyskar, precis alla bilar var tyskregistrerade likaså personalen..
Vi är rätt övertygade om att den där campingen lanseras på någon tysk sida som en tysk Camping, borde då kanske vara speciellt markerad i Campingkatalogen att personalen är tyskar..

Vi åkte då vidare norrut, vi behövde vila och hunden behövde bada och turligt nog fanns det en kanonplats vid Klarälven utmed vägen, visste inte om den var privat så vi backade in husbilen en bit för att den inte skulle synas från vägen.. På morgonen såg vi blåljus uppe på vägen ca 30 meter bort genom träden, första tanken var att vi står på någons privata mark och dom hade ringt polisen:oops:

Jag går ut och ser brandbilar, jag kopplar hunden och går dit, jag ser att brandmännen har lindat in filtar på en kvinna som står upp, Jag ser en axelväska som ligger bredvid 4-5 systembolagspåsar som var fyllda med någonting, vad vet jag inte riktigt säkert men kunde ana vad..
Jag går förbi brandbilen och förstår fortfarande inte vad som hänt, men hör att det prasslar nedanför slänten där tydligen flera brandmän gick omkring, då ser jag någonting rött och förstår att det är en bil som ligger 3-4 meter innanför träden/slyn det är fullt med björkar som är ca 3-10cm i diameter, flög bilen över alla träd, det fanns inget spår vart bilen åkte in, märkligt.. Brandmannen sa att hon har suttit fast sen i natt, klockan var nu 08.00..

Jag vill ju inte framstå som nyfiken:rolleyes: så jag går vidare bort från husbilen och brandmänen, då kommer ambulansen fram.. Jag ser då ingångshålet i träden/slyn ca ytterligare 30-40 meter bort från självaste bilen, hon åkte alltså norrut jag som tidigare trodde hon åkte söderut.
Ser att hade hon åkt ner i diket ca 5meter tidigare hade hon åkt ner i en ravin och förmodligen varit död. Hade hon lyckas hålla sig kvar på vägen 1sekund till, hade hon förmodligen dammat rakt in i oss då självaste nerfarten låg i den riktningen utan speciellt många sly-träd som hade stoppat henne..

Inte en tillstymmelse till bromspår, hastigheten var hög enl grannen som jag pratade med strax innan vi skulle åka vidare, han berättade att det smällde kl 2.28 för då hörde han ett jättebrak men sen blev det knäpptyst, han tittade ut runt huset och såg ingenting så han somnade om.. Det betyder att hon satt kvar i bilen ca 5½ timme innan hon tog sig ut, hade hon varit fastklämd hade dom inte sett hennes bil innan löven ramlat ner..

Grannen berättade också att den mark vi stod på var kommunens, skönt..

Imorgon blir det Sveriges högsta vattenfall och sen åker vi mot Sveriges högsta allmänna-väg.

Kör försiktigt!
//Chippen

Toppen