Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nej,helårsdäck är tillåtna, det som eventuellt är förbjudet är vinterdäck, problemet för polisen är att båda sorterna är märkta med alptopp/snöflingaJag läste på Carup att det var förbjudet med helårsdäck från 15/4 och däck med alptopp snöflinga var vinterdäck det gällde i Spanien och Italien
Mina helårsdäck har alptopp/snöflinga jag åker till Italien på domdet hade varit roligt att veta vad som egentligt gäller.
jag har alptopp däck på min oxå o tänkte dra till garda
men vet inte riktigt. om jag måste köpa 4 nya däck bara för det
precis hur vet dom då vad som är vadNej,helårsdäck är tillåtna, det som eventuellt är förbjudet är vinterdäck, problemet för polisen är att båda sorterna är märkta med alptopp/snöflinga
Så enkelt är nog inte svaret, man vill ha bort rena vinterdäck, fortsättning följer säkertprecis hur vet dom då vad som är vad
det typiskt myndigheter med totalt inkompetenta idioter, som inte fattar ett skit, bara sitter o kommer på totalt idiotiska reglar utan att veta hur dom ska fungera
Nu står det ju inte så om du läser informationen från Italien igen...ja det ju helt ok, men då får dom ju vete o beskriva vad ett vinterdäck är
o inte bara lalala polisman tror kanske det är ett vinterdäck öhhhh nä kanske inte
för du kan ju vara 100 på att snuten ser bara en alptopp o då åker blocket fram
Om du tar och taggar ner lite och väntar ett litet tag så kommer det nog mera info, dom kan ju inte veta att du är på väg.precis hur vet dom då vad som är vad
det typiskt myndigheter med totalt inkompetenta idioter, som inte fattar ett skit, bara sitter o kommer på totalt idiotiska reglar utan att veta hur dom ska fungera
Nu är det många konstiga åsikter i den här tråden och varför blanda in Agilis Camper som är ett rent sommardäck!Det kan säkert skilja mellan olika Michelin Crossclimate - jag kör fortfarande Michelin Agilis Camper - kör endast svenskt sommar. Anyway - jag har läst en del tester - mönsterdjup nya däck anges till 6,5 mm. Om du har en husbil som väger > 3,5t är minimum mönsterdjup i Sverige på vintern 5 mm enligt Trafikverket. Som alltid - t.ex helårsdäck - kan vara toppen för just dig - beror på hur du nyttjar din bil - men om mönsterdjupet defacto är 6,5 mm nytt och du kör till t.ex Italien med 40 graders lufttemperatur och en temperatur i vägbanan som ligger långt över kan ett helårsdäck nog bil väldigt dyrt om du vill kunna köra med helårsdäcket i Sverige.
Det jag skrev - om mönsterdjupet på Michelin Crossclimate är 6,5 mm nytt och minimigränsen för mönsterdjup vinter är 5 mm (tung bil) då blir det ett väldigt dyrt däck att köra med året runt - en gång till Italien då kan du nog glömma att ha det på vintern.Nu är det många konstiga åsikter i den här tråden och varför blanda in Agilis Camper som är ett rent sommardäck!