• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fricamping, men på fel plats

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
334
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Man blir ju så jävla arg.
Jag vet inte hur det ser ut där och möjligheten för husbilsägare att ha misstolkat något kanske finns.
Men det är bemötandet man blir så jävla förbannad på. Hade han gjort fel kunde han väl bara erkänt det och bett om ursäkt.
Nej, denna nonchalans förekommer allt oftare och folk skiter i allt. Det är bara jag och jag. Utom när de dj-rna behöver hjälp och ingen vill ställa upp. Då är de kränkta och bölar i varje socialt media.
Och i slutändan så drabbas de som försöker göra rätt för sig.
Puh,, det var dagens ransonering.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.571
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja fast Västerås är ju inte så husbilsvänliga i vilket fall. På Vallby Fritidsmuseum stod det idag personbilar på hela husbils/husvagnsparkeringen. Lyckades knö mig in men i alla fall.

Sedan så är det ju inte försvarbart att parkera i/på ett motionsspår utan ett jäkla ofog men allt är inte vårt fel.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Där har vi motionerat hunden ofta, det är duktigt gjort att lyckas ta sig dit med bil… i praktiken måste de ha kört i motionsspåret ca en km eller forcerat den låsta bommen som finns.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.218
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Saxat och inspirerat från en helt annan tråd, som handlar om YKB, (yrkeskunskapsbevis),
ett EU-krav för att få köra tunga fordon yrkesmässigt.
Kanske en del behöver gå en liknande kurs, speciellt anpassat för husbil (HKB)...?
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
334
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
S
Saxat och inspirerat från en helt annan tråd, som handlar om YKB, (yrkeskunskapsbevis),
ett EU-krav för att få köra tunga fordon yrkesmässigt.
Kanske en del behöver gå en liknande kurs, speciellt anpassat för husbil (HKB)...?
Säljer de sunt förnuft, respekt, vett och etikett någonstans så är det bättre.
Vi behöver inte fler låtsaskurser, kan inte folk tänka själva hjälper inte någon kurs.
Vad skall de göra om verkligheten avviker från kursplanen?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
12.248
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Saxat och inspirerat från en helt annan tråd, som handlar om YKB, (yrkeskunskapsbevis),
ett EU-krav för att få köra tunga fordon yrkesmässigt.
Kanske en del behöver gå en liknande kurs, speciellt anpassat för husbil (HKB)...?
Vett och Etikett med husbil..?
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Synd att regskylten var pixlad......Men som vanligt i Sverige så ska ju massmedia till varje pris mörka och hjälpa de som bryter mot lagar och regler!
 

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Synd att regskylten var pixlad......Men som vanligt i Sverige så ska ju massmedia till varje pris mörka och hjälpa de som bryter mot lagar och regler!
Dom gör helt rätt då regnummer är en personuppgift och vad säger att ägaren inte lånat ut bilen? och vilken nytta skulle du ha av att veta vem som äger bilen? Nej svensson är aldeles för nyfiken och bör nog ägna mindre tid åt vad andra gör och inte gör...
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.419
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Dom gör helt rätt då regnummer är en personuppgift och vad säger att ägaren inte lånat ut bilen? och vilken nytta skulle du ha av att veta vem som äger bilen? Nej svensson är aldeles för nyfiken och bör nog ägna mindre tid åt vad andra gör och inte gör...
Vi har en tydlig sekretess gällande digitalt material och en ganska klar lagstiftning mot förtal. Det måste vi respektera.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.419
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi har en tydlig sekretess gällande digitalt material och en ganska klar lagstiftning mot förtal. Det måste vi respektera.
Sen, om jag ska frångå mitt strikt juridiska jag, så är det här bara så förbannat hänsynslöst och ett hån mot alla oss andra husbilscampare, som försöker göra rätt för oss. Vi får kollektivt ta emot så mycket skit och så många minskade fördelar, pga att några struntar i regler och hänsyn! Förbannade vandaler! Men alla vi i HBK: Ta alltid diskussionen! Förklara alltid vårt självklara kollektiva ansvar. Stå på dig vad som är rimligt och rätt. Stå upp för hänsyn och moral. Vi är så många som får ta så mycket skit för att några få inte bryr sig. Fan, ibland vill jag bara rulla dem i tjära och fjäder!
 

begeco

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2024
Enligt lantmäteriets karta är det en körväg söderifrån till ångbåtsbryggan där den övergår i stig. Bommen var tydligen öppen. Att denna väg är en del av motionsspåret innebär inte per automatik att motorfordonstrafik är förbjuden. Dock, hade jag själv kört dit efter kartan skulle jag åkt därifrån omgående. Jag har gått, sprungit och åkt skidor där under ett halvsekel...
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.673
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Enligt lantmäteriets karta är det en körväg söderifrån till ångbåtsbryggan där den övergår i stig. Bommen var tydligen öppen. Att denna väg är en del av motionsspåret innebär inte per automatik att motorfordonstrafik är förbjuden. Dock, hade jag själv kört dit efter kartan skulle jag åkt därifrån omgående. Jag har gått, sprungit och åkt skidor där under ett halvsekel...
Jag tycker att det är djärvt att passera en öppen bom på en liten skogs- eller körväg. Vem vet när den stängs och man blir inlåst?
 
Toppen