• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fricamping i sete

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Är det någon som varit i Sete (Frankrike) och fricampat?
Om, hur länge fick man lov att stå där längs kustvägen?
Vi åkte själva förbi för några år sedan och såg en hel caravan med husbilar där
det såg verkligen mysigt ut!

Mvh
Pilot

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025
Sv: fricamping i sete

Hej.

Vi har tillbringat många fina dagar på den stranden. Brukar vara fullt med husbilar som står utmed hela sträckan. Dock vet jag inte om det egentligen är tillåtet. Skyltningen är riktigt svår att tyda om jag minns rätt. Men jag vet att många står där flera dygn i sträck. Kan vara så att det inte är tillåtet under högsäsong, d.v.s augusti. Då man kört cirka halva sträckan utmed vattnet finns annars en fin campming. Även en shop och liten servering. Stranden är jättefin och alltid gott om plats. Här behöver man aldrig trängas. Dock är det ofta kallt i vattnet vid frånlandsvind. I alla fall för en badkruka som mig. Vill ni stanna till i närliggande, mysiga Cap d' Agde så har jag sett att det står husbilar på turistinformationens parkering. Gångavstånd till centrum. Kan rekommenderas.

Mvh
Janne

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Hej Pilot & Nenne och alla andra också

Vi var i Sete & Agde både i månadsskiftet jun/jul och sept. 07 , mycke husbilar på "ställplatsen" parkeringen inne i Sete vid båda tilfällena och strandremsan mellan Sete/Agde var enormt mycke husbilar , de har satt ut bajamajor på flera ställen efter strandvägen och på dagen var det på vissa avsnitt nästan omöjligt att få plats (i närheten av bajamajorna och strand cafe`t) vågar inte säga om det är tillåtet eller säkert att stå där på nätterna vi var inte där då (stod i Agde )men vi kommer att åka dit igen ett annat år, i år blir det Kroatien för 7-e gången "lätt att rulla i gamla hjulspår".

Ha ett underbart husbilsår
U&E

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Hej

Jag kan verkligen rekommendera området kring Cap’d Agde. Se’te ligger bara ett stenkast därifrån.
Om jag inte mins fel så fanns det ett 20-tal ställplatser/ campningar kring den lilla kustbyn Cap’d Agde. Ställplasterna kostar 1 EUR per natt och betalas i parkeringsautomater och då ingår vatten och avlopp. Förra sommaren låg vi mestadels på ställplatser pga av den höga prisnivån på campningarna i området, 40-50 EUR per natt var inget ovanligt pris för ”Low Class Camping”.

Om man jämför de olika ställena kring franska Rivieran ( Nice, Canne ets ) så är Cap’d Agde den trevligaste stället av dem alla. Det bästa med Cap’d Agde är att det finns riktigt gott om plats och inte så förbaskat dyrt som det är i t.ex Saint Tropez.

Att köra kustvägen till Cannes och Nice kan vara en mardröm om man har en stor husbil. Otroligt med folk och bilar i rörelse och vägarna är gjorda för bilar som är mindre än Opel Corsa.

Att hoppas på att man kan fricampa lagligt längs kustvägen är jag skeptisk till, men att man ändå gör det beror på att de flesta franska bilisterna har som vana att inte följa några trafikregler.

- Prova att fricampa ändå, ibland kan lite civil olydnad kännas väldigt tillfredställande.

Torbjörn

Toppen