Sv: fricamping i sete
Hej
Jag kan verkligen rekommendera området kring Cap’d Agde. Se’te ligger bara ett stenkast därifrån.
Om jag inte mins fel så fanns det ett 20-tal ställplatser/ campningar kring den lilla kustbyn Cap’d Agde. Ställplasterna kostar 1 EUR per natt och betalas i parkeringsautomater och då ingår vatten och avlopp. Förra sommaren låg vi mestadels på ställplatser pga av den höga prisnivån på campningarna i området, 40-50 EUR per natt var inget ovanligt pris för ”Low Class Camping”.
Om man jämför de olika ställena kring franska Rivieran ( Nice, Canne ets ) så är Cap’d Agde den trevligaste stället av dem alla. Det bästa med Cap’d Agde är att det finns riktigt gott om plats och inte så förbaskat dyrt som det är i t.ex Saint Tropez.
Att köra kustvägen till Cannes och Nice kan vara en mardröm om man har en stor husbil. Otroligt med folk och bilar i rörelse och vägarna är gjorda för bilar som är mindre än Opel Corsa.
Att hoppas på att man kan fricampa lagligt längs kustvägen är jag skeptisk till, men att man ändå gör det beror på att de flesta franska bilisterna har som vana att inte följa några trafikregler.
- Prova att fricampa ändå, ibland kan lite civil olydnad kännas väldigt tillfredställande.
Torbjörn