• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fricamping i Portugal och Spanien.

F

F.d. 12848

Guest
Vi har fricampat i 9 år i Spanien och inget har hänt,det finns så många platser man kan stå på säkert.Vi stannade denna gång först i Portugal 8 veckor efter Algarvekusten där det finns mest platser att fricampa på,vatten och tömmning finns på dessa platser.Portugal har startat att göra många ställplatser i år,kostnad 3 euro per dag om man stannar i en månad. Efter denna vistelse åkte vi över till Spanien och kollar de gamla områden som man känner till allt är som förr vissa platser har försvunnit nya har kommit.Vi hade sol i 4 månader minus 1 dag.Till ni som har rädsla för fricamping kan jag säga att det är näst ofarligt att campa man är så många bilar på var ställe att man kollar varandra.Vi körde inte en meter betal väg då vanliga vägar har hög standard.Då jag har cancer har jag ätit Xeloda cellgifter 8 tabletter omdagen under denna tid,läkaren kunde tänka sig att jag fick prova,provtagning har jag tagit på vårdcentraler.Resultatet blev samma som jag hade fått dropp hemma.Om ni funderar på något så hör av er hälsar Illåsen

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Sv: Fricamping i Portugal och Spanien.

Illåsen..

Hej..
Tack för ett trevligt bemötande och alla fina tips jag fick när vi träffades i Torrox Costa..
Jag upplevde ett tydligt gemyt i ert lilla gäng de två-tre dagar vi kunde utnyttja Resturangplatsen i Torrox Costa. Efter regnet i Torre del Mar fortsatte jag sen till Fungirola och de två platser du tipsade om där, Platsen bakom hotellen vid stranden var verkligen toppen, Där var jag i 2 veckor, efter första veckan åkte jag till Gibraltar och Tarifa, stannade flera dagar där, sen vidare till Nuestra Senora del Rocio och kapellet från 1270. Sen tillbaka till Fungirola ytterligare en vecka. Hade tur och kunde besöka den stora loppis-marknaden:D på lördagen. Hemma i Malmö var jag lörd den 25 febr.
Träffade många trevliga Svenskar på nästan alla platser, Men minns särskilt dagarna i Torrox Costa vilka gav mig inspiration till fortsatt fricamping under hela Spanienturen..
Hoppas du kan fortsätta tillfriskna, Jag önskar dig/er allt gott.
Mvh
Libom
Knaus 640

Toppen